5834g IJmuiden? - SvW

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5834g IJmuiden? - SvW

Bericht door Arnold Tak »

IJmuiden?
Bijlagen
5834g9.jpg
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1670
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Julianakade lijkt me een goede mogelijkheid.

https://goo.gl/maps/JnGjut4fJc52
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Julianakade

Bericht door Arnold Tak »

omdat ik een lichte twijfel heb over de Julianakade, leg ik deze graag aan jullie voor. Als ik het vergelijk met de huidige situatie, dan mis ik wat erkers op de eerste etage. Het kan zijn dat die later zijn aangebracht. Wat ik van de oude situatie niet terugzie, zijn de horizontale witte bakstenen tussen de ramen op de eerste etage. Maar ik kan het helemaal mis hebben. Wie "geeft er een klap op"?
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 705
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Wilhelminakade of Bik en ARNOLDkade

Bericht door wijngaarden »

Armold , ook ik denk niet dat het de julianakade is . De bik en ARNOLDkade (ja ja ) lijkt mij een goede kanshebber of de wilhelminakade > wat ik niet kan plaatsen is dat er op rechts een glooiing lijkt te liggen en dat kan ik nergens vinden ..
in bijlage scan wilhelminakade , ben niet overtuigd..Misschien zat deze foto wel foutief in een verzameling ijmuiden ??
Bijlagen
wilhelminakade0002.jpg
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Ik betwijfel sterk of dit in IJmuiden is. Ik zie een lange rij straatbomen. Die gedijen niet zo dicht bij zee. Ook de bebouwing past niet goed bij IJmuiden.Ten slotte zie ik een spoorwegseinpaal op hoog niveau,terwijl in mijn herinnering de spoorbaan juist in de Geul lag.
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 705
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

Martin Snuverink schreef:Ik betwijfel sterk of dit in IJmuiden is. Ik zie een lange rij straatbomen. Die gedijen niet zo dicht bij zee. Ook de bebouwing past niet goed bij IJmuiden.Ten slotte zie ik een spoorwegseinpaal op hoog niveau,terwijl in mijn herinnering de spoorbaan juist in de Geul lag.
Martin , precies wat ik ook steeds dacht ..in ijmuiden ligt het spoor lager . Is amsterdam nu een mogelijkheid ?
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Dit is Vlaardingen, Spoorsingel tussen Binnensingel en De Ruijterstraat. Links loopt over de Maasdijk de Hoekse spoorlijn, die nog steeds niet in metro is omgezet. Erachter zijn de loodsen aan de Wilhelminahaven zichtbaar. De Spoorsingel heeft nog steeds de bomenrij aan de overzijde van de bebouwing (uiteraard met nieuwere bomen). Hier staan geschakelde beneden- en bovenwoningen van een soort die maar in een beperkt aantal steden voorkomt. Ze zijn te laag voor Amsterdam.
De huizenrij bestaat zowaar nog. De winkel (optisch tussen de twee eerste bomen) is Spoorsingel 64 en is te zien op https://www.google.nl/maps/@51.9061827, ... 6656?hl=nl.
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 705
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

Martin , verrassende en knappe oplossing ..zat jaren lang in oude verzameling van Ijmuiden . Die zat er dus goed naast ..Jij niet ..Dank en fijne kerst !!
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Vlaardingen, Spoorsingel tussen Binnensingel en De Ruijterstraat

Bericht door Arnold Tak »

Martin, je Fingerspitzengefühl en grijze hersencellen werken nog steeds optimaal, je geeft er weer blijk van. Je laat je nog steeds niet op het verkeerde been zetten. Met logisch en deducerend nadenken (je lijkt Sherlock Holmes bijna wel) kom je toch heel vaak op de juiste lokatie uit. Een groot compliment en dito dank, mijn gast was me al voor.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Vlaardingen”