1645 woongebouwen in aanbouw

Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1645 woongebouwen in aanbouw

Bericht door Arnold Tak »

foto gekocht als Rotterdam
als ik het goed zie dan zijn helemaal op de achtergrond het voormalige GEB-gebouw aan de Rochussenstraat en het voormalige belastingkantoor aan de Puntegaalstraat te zien
zelf ben ik er nog niet achter waar het precies is
Bijlagen
1645.jpg
1645.jpg (214.5 KiB) 2092 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Het probleem van dit plaatje is dat het genomen is vanuit de achtertuinen van de flatgebouwen. Die zie je vanaf de straat niet.
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 761
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Bericht door Wim »

Op http://maps.bing.com moet dit goed te herkennen zijn. Waar in Rotterdam zou dit ongeveer kunnen zijn?
Niet geregistreerd

1645 woongebouwen in aanbouw

Bericht door Niet geregistreerd »

Arnold Tak schreef:[ATTACH]2644[/ATTACH]

foto gekocht als Rotterdam
als ik het goed zie dan zijn helemaal op de achtergrond het voormalige GEB-gebouw aan de Rochussenstraat en het voormalige belastingkantoor aan de Puntegaalstraat te zien
zelf ben ik er nog niet achter waar het precies is
Arnold,
dit is waarschijnlijk Zuidwijk achter de Varekamp,
met op de achtergrond het Zuidpleinflat.
m.v.gr.
Ben Verhagen
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 761
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Bericht door Wim »

Met Varekamp bedoel je Vaarnerkamp, Ben? Daar staan geen flatgebouwen met een puntdak.
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

detailscan

Bericht door Arnold Tak »

hierbij een detailscan van de gebouwen op de achtergrond
als Ben Verhagen zo vriendelijk zou willen zijn om aanvullend te reageren, heel graag
Bijlagen
1645a.jpg
1645a.jpg (61.5 KiB) 1938 keer bekeken
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Arnold Tak schreef:[ATTACH]2697[/ATTACH]

hierbij een detailscan van de gebouwen op de achtergrond
als Ben Verhagen zo vriendelijk zou willen zijn om aanvullend te reageren, heel graag
ok Arnold,
geen Zuid, nieuwe suggestie:
Grote Visserijstraat-Schiedamscheweg zie Google Maps.
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 761
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Bericht door Wim »

Deze plek heb ik ook al op het oog gehad. Er staan flatgebouwen in dezelfde stijl maar de details verschillen in belangrijke mate, en ook staan er niet meerdere gebouwen met schuin dak achter (naast) elkaar.

http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=snjqx0 ... 0Rotterdam

Arnold, ken je meer gebouwen in Rotterdam met een rond dak? Is ergens grootschalige sloop geweest van dit soort flats?
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

We zoeken naar evenwijdige flatblokken met kap en dakpannen. Links en rechts zijn de blokken onderbroken door een doorgang of dwarsstraat. De rechterblokken hebben een souterrein of bergingsparterre en 3 woonlagen. De linkerblokken hebben 4 woonlagen en ook een pannendak.
Het project wekt zeer de indruk van wederopbouw, maar dit is niet 100% zeker.
Als we zeker wisten dat de pannen rood waren, was het zoeken wat makkelijker op maps.google.nl.
De foto is gemaakt vanaf een dwarsblok en wel vanaf de 4e laag (3e etage). Het hoge gebouw op de achtergrond is niet zo heel hoog: het telt 7 bouwlagen.
Wat Wim met ronde daken bedoelt is me niet duidelijk.
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar dat vierkante gebouw op de achtergrond doet mij denken aan de Schieweg. Ik weet niet of het daar zo heet en ik heb geen kaart van Rotterdam om het te controleren. Ik beschrijf het als volgt, komende van Den Haag langs Blijdorp en dan rechtsaf richting Maastunnel bij de stoplichten op de hoek staat dit gebouw recht vooruit en de onderbreking op het ZP zou dan het verlengde van de "tunnelweg" moeten zijn. Dus denk ik dat deze flats vanaf Blijdorp gezien links moeten staan.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Vlaardingen”