1870 paard-en-wagen bij hekje waarachter laaggelegen huizen

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1870 paard-en-wagen bij hekje waarachter laaggelegen huizen

Bericht door Arnold Tak »

ongelopen belijnde fotokaart
Bijlagen
1870.jpg
1870.jpg (160.19 KiB) 1444 keer bekeken
1870a.jpg
1870a.jpg (115.61 KiB) 1392 keer bekeken
1870b.jpg
1870b.jpg (102.42 KiB) 1399 keer bekeken
Erik Baas
Junior Zoeker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 3:53 pm

Bericht door Erik Baas »

Het doet me denken aan de situatie op het viaduct in de Hereweg in Groningen, maar ik kan daar geen van de gevels terugvinden (gezocht met Google Street View en in div. oude ansichten).
Waarom staat die paardenwagen trouwens zo duidelijk links van de weg ? Kan het zijn dat de foto in spiegelbeeld is afgedrukt ?
eerse078
Zoeker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 4:37 pm

foto1870

Bericht door eerse078 »

Maassluisse dijk Vlaardingen, noordzijde. De stelselmatige ophoging van de dijk liet de huizen onberoerd, vandaar. Ik zal nog eens wat fotoboeken naslaan voor een eventueel bewijs.
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Bewijsbeelden zijn te vinden op http://home.tiscali.nl/corboer/aansi%203.htm, scrollen tot Maassluissedijk, vooral 5e foto.
Het gaat om het gedeelte tussen Dijksteeg en Markt. De huizen op het zoekplaatje zijn er niet meer.
Martin Snuverink
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Vlaardingen, Maassluissedijk

Bericht door Arnold Tak »

Kees, je oplossing heeft me helemaal enthousiast gemaakt, wat prachtig gevonden, en dat helemaal vanuit het Zeeuwse. Mocht je een scherpe scan willen, mail me dan even op arnoldtak apenstaartje planet.nl (ivm het voorkomen van spam anders geschreven). Martin, ik was ook erg blij met de mooie site die je hebt weten te vinden en waar ik het bewijs heel duidelijk zelf op heb kunnen zien. Heren, toppie. Helemaal geweldig.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Vlaardingen”