1044 spoorlijn met hondekop

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1044 spoorlijn met hondekop

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart uit ca. 1975
Bijlagen
1044.jpg
1044.jpg (77.93 KiB) 1671 keer bekeken
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 729
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Dit is het begin van de Kon. Wilhelminalaan in Voorburg. De appartementen zijn afgebroken voor de aanleg van de Utrechtsebaan en het doortrekken van de Pr.Bernhardlaan in Voorburg naar de Maanweg in Den Haag. Ik kan zo gauw geen foto vinden, maar Martin kan dit vast wel bevestigen.
Erik Baas

Bericht door Erik Baas »

Dit is geen hondekop maar een Mat '46.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Voorburg, begin KW-laan

Bericht door Martin Snuverink »

Wat Dik zegt klopt precies en ik herinner me deze situatie nog. Een bewijsfoto is te vinden in A. de Wolf, Voorburg in de jaren dertig bezetting en bevrijding, uitgave H.A. Voet, 1995, foto 85 (met blauwe tram en al); Foto J.F.H. Roovers.
De foto is genomen op de plek waar nu de gtote klok staat boven het Marianneviaduct, dus bij de huidige ingang van Station Voorburg. De trein is zojuist van station Voorburg naar Den Haag SS vertrokken.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Voorburg, Kon. Wilhelminalaan

Bericht door Arnold Tak »

Dik, bedankt voor je eerste oplossing op mijn site in het nieuwe jaar. Dat het maar weer een fantastisch jaar mag worden! Erik, ja, mijn kennis over treinen is nog geringer dan ikzelf al dacht, zoals nu weer blijkt. Bedankt voor je correctie. En Martin, je hebt de oplossing van Dik weer perfect ondersteund met een verwijzing naar een bewijsopname. Heren, dank, dank, dank.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Voorburg”