5733g Veldwachterswoning bij Vliek? - SvW


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van landhuizen en herenhuizen die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5733g Veldwachterswoning bij Vliek? - SvW

Bericht door Arnold Tak »

volgens tekst Veldwachterswoning bij Vliek ..beetje groot voor een veldwachter ?
Bijlagen
5733gib10007.jpg
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Kennelijk een foutje bij de verkoper. Dit is absoluut geen Vliek.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

Bericht door Theo van Gijlswijk »

Staat er meer tekst op de kaart dan veldwachterswoning bij Vliek...?
Zo ja, kan dan ook de achterkant geplaatst worden.

Is er een verzender of geadresseerde bekend?
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Bij een zo eclectisch gebouw zou men verwachten het tegen te komen in De Nederlandse Monumenten van Geschiedenis en Kunst, maar ik heb het niet gevonden in de delen 'Zuid-Limburg, uitgezonderd Maastricht', 'Margraten, Mheer, Noorbeek' en 'Vaals, Wittem, Slenaken'. De genoemde plaatsen 'herbergen' in zich tal van (vroegere) gemeenten, dorpen en vlekken. Vliek viel onder de gemeente Ulestraten (thuisbasis van Maastricht-Aachen Airport!), later gemeente Meerssen. Voor dat gedeelte van Limburg heb ik geen aflevering an de Monumenten gevonden. De website van RCE levert voor Vliek en omgeving evenmin iets op voor deze 'veldwachterswoning'.
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 705
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Valkenburg

Bericht door wijngaarden »

Het pand/torentje op de achtergrond lijkt mij villa jacoba kloosterweg 4 te valkenburg .Ik kan daar alleen nog niet het pand op de voorgrond plaatsen ?? :cool:
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Arnold, is dit een ansichtkaart of een foto? Met andere woorden: zou het een gefingeerde locatie kunnen zijn? Wat biedt de achterzijde?
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 705
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

De kaart is in mijn bezit en is 100 % een echte fotokaart en opname lijkt me geheel kloppend ..Ik zie een miniem verschil met de door mij gedachte oplossing ...Maar aan de andere kant de overeenkomsten zijn wel zeer opvallend ! :confused:
Plaats reactie

Terug naar “Landhuizen en Herenhuizen”