voortbestaan van deze website

Hier staan de nieuwste zoekplaatjes! Zodra ze zijn opgelost, verhuizen ze naar de categorie "Opgelost". Zijn ze na 6 weken nog niet opgelost, dan verhuizen ze naar de desbetreffende categorie.
Arnold Tak

voortbestaan van deze website

Bericht door Arnold Tak »

beste mensen,
zoals wellicht bekend ben ik slechts gebruiker van een deel van deze website, het eigendom en het beheer berusten in andere handen.
Gisteren ontving ik de volgende mail:

Ik heb een niet zo’n leuk bericht. Het script waarop jouw zoekplaatjes draaien is verouderd. Wij kregen vandaag een security alert. Dat betekent dat de website gehackt zou kunnen worden. Upgraden van het script is niet mogelijk. Wij kijken nog naar de mogelijkheid één geheel nieuw script te gebruiken, zeker omdat we weten hoe leuk jij en de andere gebruikers het vinden. Vooralsnog is dat niet gelukt.

Ik wou dat ik beter nieuws had maar het zou kunnen dat we noodgedwongen moeten stoppen met de website..

vooruitlopend op een mogelijke definitief beëindigen, hecht ik eraan jullie alvast te informeren. Natuurlijk zit ik met m'n handen in m'n nog weinige haar. Ik zou niet direct weten hoe met dit dilemma om te gaan. Omdat jullie me altijd al op een geweldige manier hebben bijgestaan, leg ik de vraag nu op tafel: stel dat het ooit zover zou komen, welke alternatief zou er dan mogelijk zijn? Hoe kunnen we alle in het verleden opgebouwde verworvenheden veilig stellen, ik denk dan bijv. aan de oplossingen, hoe kunnen we op een andere wijze doorgaan met het beschikbaar maken van beeldmateriaal voor archieven en verzamelingen e.d.
Graag ga ik met jullie in overleg hoe we ons werk kunnen voortzetten. Ik hoor heel graag van jullie.

arnoldtak het staartje van een aap planet punt nl alles aan elkaar
Wim
Senior Zoeker

Bericht door Wim »

Wat een vervelend bericht Arnold. De site werkt met vBulletin versie 4.2.2. Op https://www.vbulletin.com/docs/html/upgrade lees ik dat een upgrade wel mogelijk is. Ook zijn er mogelijkheden te converteren naar een ander forum: https://www.google.com/search?q=vBullet ... 2&bih=1025
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik denk dat het probleem is - en Arnold, corrigeer me als ik het mis heb - dat Arnold meelift op deze site, en de eigenaars de stekker eruit gaan trekken; Arnold moet dan vervolgens van gebruiker opeens webmaster worden bij een eventuele doorstart. Dat moet je maar net kunnen en/of willen. Misschien moeten een aantal mensen Arnold daarbij helpen. Mijn kennis is vrij beperkt op dat gebied, maar mocht ik toch ergens mee kunnen helpen, dan bied ik hierbij mijn hulp aan.
E. Petter
Senior Zoeker

Bericht door E. Petter »

Arnold, ik denk dat het best mogelijk is om zelf de site te gaan hosten.
Als ik deze advertentie zo zie dan hoeft het niet de hoofdprijs te kosten:
https://www.tmdhosting.com/vbulletin-hosting.html
En die hostingprovider kan je ook wel helpen de zaak op te zetten.
Maar ik kan me voorstellen dat er sprake is van koudwatervrees....
Wim
Senior Zoeker

Bericht door Wim »

Je moet de kosten voor de software van vBulletin dan nog wel meetellen. Op https://www.vbulletin.com/ staat een aanschafprijs van $ 249 voor de nieuwste versie. De mogelijkheid die tmdhosting biedt van installatie en migratie is aantrekkelijk, maar een Nederlandse domeinnaam zul je daar niet krijgen denk ik.
Ingrid
Senior Zoeker

Bericht door Ingrid »

Ik weet hier helemaal niets van af, maar indien het (mede) een geldkwestie is, ben ik graag bereid iets bij te dragen als tegenprestatie voor zoveel uren/weken/maanden/jaren speurplezier. Een crowd funding-actie zou ook best iets kunnen opleveren. Maar Arnold heeft wel een webmaster nodig, geloof ik, al was het maar voor het eerste jaar. Tja, wie?
Arnold Tak

voortbestaan in vervolg

Bericht door Arnold Tak »

ik ben zeer verguld met alle adviezen en steunbetuigingen die ik tot op heden mocht ontvangen. Natuurlijk wil ik doorgaan met dit werk. Ingrid met haar crowdfunding-suggestie raakt mijn gevoelige snaar, maar zoals zij al aangeeft gaat het mij meer om technische dan financiële ondersteuning. Deze site is één van mijn hobby's en hobby's mogen geld kosten en ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik deze hobby binnen redelijke marges best uit eigen middelen kan continueren. Deze site levert me zoveel plezier op en alle in de jaren opgebouwde en zeer gewaardeerde contacten houd ik dolgraag in stand.
Het overzetten naar een nieuwe versie van de thans gehanteerde programmatuur naar een ge-update versie zal ik zelf wel bekostigen als dat blijft binnen de begroting die ik daarvoor in mijn hoofd heb.
Peter kan ik nog melden dat ik tot op heden voor het gebruik van de site nooit enige financiële bijdrage heb hoeven leveren. Het gebruik was dus geheel kosteloos, met dank aan de man die deze site heeft opgezet.
Vóór nu wacht ik op een nieuw bericht van de site-eigenaar.
In het geval de eigenaar zal besluiten om te stoppen, dan zal ik hem in ieder geval vragen om alle gegevens aan me beschikbaar te stellen en mee te werken aan het doorschakelen naar andere programmatuur.
Als er iemand in de tussentijd met een concrete aanpak of oplossing komt, dan horen we dat graag en geven we hem/haar de ruimte om e.e.a. te realiseren.

Mocht er iemand zijn die affiniteit en plezier heeft in het me begeleiden naar de volgende fase, dan houd ik me daar gaarne voor aanbevolen.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

Arnold Tak schreef: Peter kan ik nog melden dat ik tot op heden voor het gebruik van de site nooit enige financiële bijdrage heb hoeven leveren. Het gebruik was dus geheel kosteloos, met dank aan de man die deze site heeft opgezet.
Maakt niks uit verder hoor, maar ik heb dat ook nooit gesuggereerd...

Maar daar gaat het niet om. Ik heb goede hoop dat het goed komt, en nogmaals: als je hulp nodig hebt, dan wil ik je graag helpen.
Paul
Senior Zoeker

Bericht door Paul »

Wat een triest bericht maar wel een beetje begrijpelijk, Arnold.
Verbindingen zonder slotje geven nu eenmaal mee risico als met (https).
Gelukkig is het nog steeds niet zo ver.

Heb je het al besproken met de mensen van het historisch archief 010?
Of andere mensen als van historisch charlois/kralingen/katendrecht etc.?
Heb je inmiddels al een volledige back-up?

Ik wil je er best een beetje bij helpen maar het ontbreekt me vaak aan tijd.
En zo zijn er meer mensen die door goed samen te werken binnen ieders beperkte tijd, toch veel kunnen bereiken.
Bovendien vraag ik me af of je wel iets hebt aan mijn hulp, gezien mijn vrij beperkte kennis dit gebied.
webmaster
Junior Zoeker
Contacteer:

Bericht door webmaster »

De PHP versie is zo verouderd dat er snel wat moet gebeuren. We kijken momenteel of het mogelijk is te migreren naar phpBB software. Maar vanwege de thumbnail plug-in is dit best lastig. Wij kunnen dit in ieder geval niet zelf en hebben momenteel vragen uitstaan om het door derden te laten doen.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe zoekplaatjes”