5559 rijtje van 4 geschakelde panden

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5559 rijtje van 4 geschakelde panden

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
ziet er niet grootstedelijk uit
allevier de panden hebben twee kleine verticale versieringen op het dak
de twee linker panden hebben een balkonnetje
de 3 linker panden hebben in totaal vier voordeuren. waarvan er 3 identiek zijn
Bijlagen
5559.jpeg
5559a.jpeg
5559b.jpeg
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Bericht door Wim »

G 2584 bij Berry.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Zoals Wim al aangaf, staat dit zoekplaatje ook op de site van Berry. Ik vat de discussie daar even samen: mogelijk Dordrecht (Martin), idem Maastricht (Ingrid, maar niet gevonden). De laatste posting was van Hans de Haas op 09-03-2017:

'Er staan hier geen bomen op de rijweg, deze staan op een middenpad. Niemand heeft nog gezien dat hier een electische tram rijdt en wel dubbelsporig. Op de voorgrond staat een paal voor de rijdraad en deze is ook zichtbaar, daar tegenover zien we rechts van de boom een uithouder voor het spoor aan de overzijde. Het geheel doet denken aan de Regentesselaan in Den Haag, maar is het niet.'

Ikzelf zie die trambaan niet, maar als Hans gelijk heeft, valt Maastricht definitief af. Een electrische tram heeft daar nooit gereden. Dat geldt ook voor Dordrecht: http://www.jaapbouman.nl/eigen-aardig/a ... n/tram.php. Misschien dat iemand iets kan met deze Wikipedia-link: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tram_in_N ... che_trams?
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Een tramspoor zie ik niet. Voor zover ik weet werden voor bovenleidingen nooit houten palen toegepast.
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Je hebt gelijk Martin, ik had niet door dat het een houten paal is. Die uithouder aan de gevel lijkt op een punt van een bovenleiding, maar ik zie nu ook isolatoren aan de gevel, dus is dit voor stroom of telefoon. Die dunne lijn in de straat lijkt op een tramspoor, maar bij nadere beschouwing is dat het niet.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Dit plaatje blijft intrigeren. Nog wat opvallende details: voor drie van de vier deuren ligt een trapje van meerdere treden; twee, zo niet drie huizen hebben een (hard)stenen brievenbus met horizontale opening; geen huisnummers naast de voordeur; naamplaatjes boven de voordeur; schuiframen; smalle stoep, dan een aflopende (?) strook keien en daarna de rijweg.
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Re: 5559 rijtje van 4 geschakelde panden

Bericht door Wim »

Opgelost op Onbekend in Nederland als Krugerlaan in Gouda, hier: https://www.google.nl/maps/@52.0124603, ... 8192?hl=nl
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 5559 Gouda, Krugerlaan 59-65

Bericht door Arnold Tak »

Wim, fijn dat je al direct door had dat de kaart ook bij Berry stond en je nu uiteindelijk ook de oplossing aldaar doorgeeft. Bedankt daarvoor. Mijn dank gaat ook uit naar Lia Marcus, een bekende achternaam hier in deze contreien. Ik stel het ook op prijs om Ingrid, Martijn en Hans te noemen voor hun meedenken en meezoeken. Ik ben het eens met de constatering van Erwin, dat er in de loop der tijd wel heel wat aan deze rij panden is veranderd. Bij 59 is de dakopbouw met raam en dakvenster verwijderd, bij 61 is het balkon verwijderd en rechts is ook de versiering van de dakopbouw iets veranderd en is er later een gevelsteen met 1911 aangebracht. Weer veel plezier aan dit zoekplaatje, de reacties en oplossing beleefd. Aan iedereen die hier aan meewerkte, geweldig.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 5559 rijtje van 4 geschakelde panden

Bericht door Arnold Tak »

Gouda Krugerlaan.jpeg
gelokaliseerde fotokaart kan mooi bij dit kaartje in mijn verzameling
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gouda”