5291 café-interieur met muziekinstrument?


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van horeca die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5291 café-interieur met muziekinstrument?

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
op de achterzijde: Otterlo??
in mijn optiek kan dit door mij als muziekinstrument ingeschatte meubelstuk een soort orgel zijn
het staat achter een biljart waarop 3 ballen achter elkaar
links een bord achter de ober, waarvan de laatste letters op de tweede regel weleens het woord ….KAARTEN kunnen zijn
ik kan er het opschrift van zelf niet lezen
op het muziekinstrument staan onder de 'waaier' ook letters, een paar kan ik herkennen: POED??N
achter de 'waaier' hangt nog een lamp
Bijlagen
5291.jpeg
5291a.jpeg
5291b.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Het soort orgel is volgens mij een orchestrion. De naam erop zou Poelman of Pollman kunnen zijn. Er was een Amerikaanse firma van Aug. Pollmann (ook de spelling Pollman kom ik tegen) die dit soort apparaten verkocht (bijv. van de Duitse firma Frati & Co.).

De kaarten zijn i.i.g. "Goedkoope ...kaarten". Het lijkt of er Vacantiekaarten staat, maar dat is allerminst zeker.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Goedkoope vakantiekaarten zag ik er ook in, maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Geweldig trouwens, zo'n café met dansorgel.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Zoeken bij Delpher op (goedkoope) vacantiekaarten geeft een hoop hits. Een soort all-in treinkaartjes (of andere kaartjes) voor bepaalde in aanmerking komende minder vermogenden om op vakantie te gaan lijkt me.
Plaats reactie

Terug naar “Horeca”