6059 2 kaarten mogelijk omgeving Rotterdam


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van boten die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6059 2 kaarten mogelijk omgeving Rotterdam

Bericht door Arnold Tak »

2 belijnde ongelopen fotokaarten, 100% identiek qua uitvoering, op beiden staat achterop in potlood: politie
op de pet een embleem dat lijkt op het wapen van Rotterdam
links op de achtergrond een huis en een gietijzeren urinoir, zoals ze ook in Rotterdam voorkwamen
op de andere opname liggen twee schepen aan een steiger bij een kade met basaltblokken, ongeveer in het midden klein afgebeeld een straatlantaarn, volgens mij het Rotterdamse model

ergens in het Rotterdamse havengebied of de vluchthaven in Hoek van Holland?
Bijlagen
6059.jpeg
6059a.jpeg
6059b.jpeg
6059c.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Bovenste foto lijkt me het drijvend waterpolitiebureau in de Parkhaven: https://stadsarchief.rotterdam.nl/zoek- ... p3=PBK-634

Edit: Het zou dan de andere kant zijn. Ik zie dat rare halfronde dingetje volgens mij uiterst rechts op de foto in de beeldbank Rotterdam. Wat het is - geen idee.

Edit2: Half rond ding te zien in filmpje BB R'dam BB-0364 op 32 s. Nog steeds geen idee. Ziet er uit als bolder.
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Parkhaven waterpolitiebureau

Bericht door Arnold Tak »

Peter, met jouw bewijsvoering kan het niet missen. Zelf heb ik ook nog ander aanvullend beeldmateriaal in eigen verzameling om je oplossing te staven. Ik zal daar in de loop van zondag wat scans van maken. Ik ben je dan ook uiterst dankbaar, wat ertoe heeft geleid dat ik met een TOP-gevoel en veel voldoening mijn moede hoofd te rusten ga leggen. Natuurlijk weer superknap gevonden en mijn grote dank voor weer een geweldige aanvulling op mijn Rotterdam-collectie.
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Parkhaven waterpolitiebureau

Bericht door Arnold Tak »

.

Peter, hier dan mijn eerder genoemde bewijsopname. Buiten natuurlijk de zichtbare buitenwand met zijn horizontale latten en verticale laatjes eronder valt me nog iets op.De man met pet met Rotterdams wapen heeft zijn hand bij stang, boven zijn hoofd zie ik nog een stang. Beiden ziew ik op mijn foto ook. De opname is gemaakt rond 14 maart 1931 vlak voor het verslepen naar de Schiehaven.
Tsjonge, wat heb je toch al een berg fantastische oplossingen aangeleverd. Ik ben je dan ook zeer erkentelijk.
Het zou me nu -achteraf gezien- niet verbazen als foto 2 ook in de Parkhaven is gemaakt, kijkend naar de oever met zijn basaltbescherming en de houten loodsjes op de kant.
Bijlagen
1659b.jpeg
1659c.jpeg
Plaats reactie

Terug naar “Rijden en Varen”