2065 sinterklaas bezoekt een trouwerij in wsch. Bussum


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van gezelschappen en groepen die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2065 sinterklaas bezoekt een trouwerij in wsch. Bussum

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
volgens mij het gelukkige paar rechts naar de sint, waarachter Piet
ik zie een aantal dames met corsages, wat me een een trouwerij deed denken
links aan de wand een grote ingelijste prent van een persoon waarvan ik alleen de hand kan zien
rechts ernaast een aankondiging van de Volkskrant
helemaal rechts wat letters: DE JON.. met helemaal rechts een getekend gezichtje
in huis is ook een orkestje, op de trommel staat The ... Brothers en Mickey Mouse
de opname is gemaakt door A.H. Mutsaers Landstr. h. Huizerweg. Bussum
de opname komt op mij over genomen net voor de oorlog, gezien kleding e.d.
Bijlagen
2065.jpg
2065.jpg (160.85 KiB) 1175 keer bekeken
2065a.jpg
2065a.jpg (109.59 KiB) 1145 keer bekeken
2065b.jpg
2065b.jpg (92.99 KiB) 1142 keer bekeken
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

detailscan

Bericht door Arnold Tak »

naam van de fotograaf
Bijlagen
2065c.jpg
2065c.jpg (108.36 KiB) 1116 keer bekeken
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Fotograaf Anton Mutsaers had zijn fotografisch atelier achter het woonhuis van mijn opa. Ik heb hem zelf nog gezien in mijn jeugd.
Hij maakte bijna uitsluitend portretfoto's en werkte, voorzover ik kan nagaan, niet op lokatie.
Daar kan wel een uitzondering op zijn gemaakt omdat er aan de overkant van het pand van mijn opa (Landstraat 4 hoek Huizerweg te Bussum) een kleine zaal was voor feesten en dergelijke , achter de nu nog bestaande Vredekerk.
Het is mogelijk dat de foto in dat zaaltje is genomen, maar het speelde zich allemaal ver voor mijn geboorte af en ik ben nooit in dat zaaltje geweest.
Een familielid van mij heeft daar in de jaren 50 nog een trouwerij gevierd: ik zal , zodra ik weer in het Gooi vertoef , eens informeren naar foto's daarvan.
Mogelijk beschikt iemand anders over interieurfoto's van dat zaaltje? Ik kon ze op het net niet vinden.

Mvg W. Fennis
Plaats reactie

Terug naar “Gezelschappen en Groepen”