3244 optocht weer afdeling 'hopeloze gevallen'


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van optochten die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

3244 optocht weer afdeling 'hopeloze gevallen'

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
op achterzijde een stempeltje: Foto J. Coerdes, Eemn.weg 46, Baarn
op het linker vaandel: VEREENIGING "OVE.....
behoort ook tot mijn afdeling 'hopeloze gevallen'
Bijlagen
3244.jpg
3244a.jpeg
3244b.jpeg
NietGeregistreerd

Bericht door NietGeregistreerd »

Niet zo somber, we hebben in elk geval een lantaarnpaal!
Niet Geregistreerd

Bericht door Niet Geregistreerd »

NietGeregistreerd schreef:Niet zo somber, we hebben in elk geval een lantaarnpaal! :-)
Ingrid
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Links van het paard zie ik een paar bordjes, waaronder één met het getal 75 in een cirkel. Misschien is dit uit te vergroten? Verder verbeeld ik het me misschien, maar mogelijk zijn er spoorwagons op de achtergrond te zien. Zijn die bordjes ook spoorgerelateerd?
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 699
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Bericht door jan spoolder »

Het gezelschap jongelui is volgens mij een mondharmonicaorkest, opgesteld als onderdeel voor een optocht door een stad of dorp. Ik geloof niet dat de ruiter er vóór ook bij hoort, en het vaandel met zevenpuntige ster er achter ook niet.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

De ster zou misschien het logo kunnen zijn van deze club:http://www.canonsociaalwerk.eu/nl_vrh/details.php?cps=4
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Na lang kijken en het plaatje uitrekken ben ik tot de conclusie gekomen dat op het vaandel met de ster inderdaad staat "Nederlandsche Vereeniging tot Behartiging van de Belangen der Jonge Meisjes" (boven de ster) en "Union Internationale des Amies de la Jeune Fille" (onder de ster). De vereniging was voornamelijk actief in plaatsen met de wat grotere spoorwegstations en op grensstations. Dit beperkt het zoekgebied in ieder geval.
Plaats reactie

Terug naar “Optochten”