1353g stratenmakers met 'kinderhoofdjes'


Alle zoekplaatjes die zijn opgelost, kunt u hier nog eens nakijken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1353g stratenmakers met 'kinderhoofdjes'

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
links zie ik scheepsmasten, dus waarschijnlijk wordt er een kade (her)bestraat
Bijlagen
1353g.jpg
1353g.jpg (128.25 KiB) 3284 keer bekeken
1353ag.jpg
1353ag.jpg (105.11 KiB) 3208 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Rotterdam?

Bericht door Martin Snuverink »

Mijn gevoel zegt dat we dit in Rotterdam moeten zoeken.
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Rotterdam

Bericht door Dennis »

Ik denk ook Rotterdam. Onderbouwing: het derde klokgeveltje na de zijstraat links verwacht je eerder in Rotterdam dan in Amsterdam. Tevens is de kade wel heel erg breed, zoiets kom je niet tegen in Amsterdam. Ik denk zoiets als Haringvliet, Wijnhaven, Leuvehaven of het zo leuk staande " Boomtjes " .
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Rotterdam Leuvehaven?

Bericht door Martin Snuverink »

Over Rotterdam zijn we het dus eens, Dennis.
Zeker weten doe ik het niet, maar ik vermoed sterk dat we hier de Rotterdamse Leuvehaven westzijde zien in zuidelijke richting ter hoogte van de Jan Slijpensteeg. Het enige bruikbare vergelijkende beeldmateriaal dat ik heb kunnen vinden staat in De Stadsdriehoek van Rotterdam deel 2 (Feringa en Voet), foto 102. helaas is dit deel van de Leuvehaven maar weinig gefotografeerd. Arnold, je zult zelf vast wel meer bewijsmateriaal hebben.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Rotterdam Leuvehaven Westzijde

Bericht door Martin Snuverink »

Boompjes is uitgeloten, want daar reed tram, evenals over de Blaak. Haringvliet en Wijnhaven (beide noordzijde) zijn nin beginsel opties, maar daar past het uiteindelijk niet. Ik blijf dus bij de Leuvehaven. Misschien vogt foto VII 292.03.04.00.02 van het GAR nog iets toe. Kijken achter de top van de linker sleepbootschoorsteen.
harm kramer
Senior Zoeker
Berichten: 130
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 10:05 pm

straatmakers foto1353g

Bericht door harm kramer »

Martin Snuverink schreef:Boompjes is uitgeloten, want daar reed tram, evenals over de Blaak. Haringvliet en Wijnhaven (beide noordzijde) zijn nin beginsel opties, maar daar past het uiteindelijk niet. Ik blijf dus bij de Leuvehaven. Misschien vogt foto VII 292.03.04.00.02 van het GAR nog iets toe. Kijken achter de top van de linker sleepbootschoorsteen.
martin,je hebt het met de Leuvenhaven en Jan Slijpesteeg volgens mij goed geplaatst.
als je foto nr 104 bekijkt in het boek van Feringa en Voet zie je meer details van de gevels van de 2 hoek huizen links van de mast van het aangemeerde schip.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Harm, dit is prima extra bewijs! Dank je.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Leuvehaven, hoek Jan Slijpensteeg

Bericht door Arnold Tak »

Martin zit volgens mij helemaal goed met zijn oplossing. Ik heb ook nog in eigen collectie gezocht, maar heb ook geen betere bewijsopname dan waar Martin naar verwijst. Ik heb wel een detailscan van de luchtopname uit 1927 gemaakt, zodat iedereen kan meekijken, ook zij die genoemd boekwerk niet in hun bezit hebben. Graag dank ik ook Harm Kramer voor zijn medewerking.
Bijlagen
Leuvehaven.jpg
Leuvehaven.jpg (106.56 KiB) 3190 keer bekeken
harm kramer
Senior Zoeker
Berichten: 130
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 10:05 pm

foto 1353g staatmakers ,met kinderhoofdjes,

Bericht door harm kramer »

na nog eens de foto goed bekeken te hebben lijkt mij het niet de Leuvenhaven/Jan Slijpesteeg maar Leuvenhaven hoek Zwijnenstraat zie ook foto 103 in het boek de stadsdriehoek van Rotterdam deel 2.
harm kramer
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Ik ben het absoluut niet eens met Harm Kramer, en wel hierom: 1) Het pand noordelijk van de Jan Slijpensteeg is een "drieramer". Op het zoekplaatje kan dit slechts een tweeramer zijn. 2) Het tweede pand zuidelijk van de steeg heeft op het zoekplaatje een forse witte daklijst. Die ontbreekt op foto 103 van het genoemde boekje, dat ook in mijn kast staat.
De toegekende oplossing is m.i. dus volkomen juist.
Plaats reactie

Terug naar “Opgelost”