0080g vervoer rond Konings gist en Delft veekoek


Alle zoekplaatjes die zijn opgelost, kunt u hier nog eens nakijken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0080g vervoer rond Konings gist en Delft veekoek

Bericht door Arnold Tak »

uithangbord: Konings gist
op de rechter gevel Delft veekoeken
op de wagen achter het paard kisten Koningsgist
op de vrachtauto veevoeders "Delfia"
de man bij de bakfiets draagt een bedrijfspet en op zijn fiets ook een kistje gist
op het witte uithangbord links vollemelk, karnemelk, taptemelk
in het raam boven de ingang: S. de Bock fijne vleeschwaren
het bedrijf heeft telefoon
Bijlagen
0080g.jpg
0080g.jpg (132.08 KiB) 3991 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Er was een landelijke promotiecampagne voor producten uit Delft. Zie o.a. op opgelost zoekplaatje 320 van zoekplaatjes.nl in Utrecht (189. Ook in Den Haag kwamen zulke affiches voor met steeds dezelfde kop met Delft. Er is geen enkele aanwijzing om dit in Delft te zoeken, maar het gaat wel om de promotie van Delftse producten, zowel van de gist- en spiritusfabriek als van Calve. Het kan dus overal zijn.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Om genealogische redenen zou in Steenwijk kunnen worden gezocht. In 1889 trouwde daar Stefenus de Bock met Antje Voerman, beiden uit Steenwijk. Ik maak me overigens wijs dat er S. de Böck staat.
Niet geregistreerd

Opmerking

Bericht door Niet geregistreerd »

Arnold Tak schreef:[ATTACH]104[/ATTACH]

uithangbord: Konings gist
op de rechter gevel Delft veekoeken
op de wagen achter het paard kisten Koningsgist
op de vrachtauto veevoeders "Delfia"
de man bij de bakfiets draagt een bedrijfspet en op zijn fiets ook een kistje gist
op het witte uithangbord links vollemelk, karnemelk, taptemelk
in het raam boven de ingang: S. de Bock fijne vleeschwaren
het bedrijf heeft telefoon

In mijn genealogie heb ik S. de Bock die inderdaad met Antje Voerman was Getrouwd.
Volgens mijn genealogie gegevens zou zijn Barend de winkel overgenomen kunnen hebben.
Stefenus ou dan de winkel overgenomen hebben van zijn vader Beerent.
De foto zou dan uit Steenwijk komen.
Zou het mogelijk zijn dat ik een kopie krijg van de Ansicht?

Vriendelijke groet Nico de bock
Niet geregistreerd

nabrandertje

Bericht door Niet geregistreerd »

wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 705
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

0080 g

Bericht door wijngaarden »

telefoonboek 1924
steenwijk

s de bock .. vrouwenstraat 74 :)
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 729
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

bock

Bericht door Dik »

Dit is inderdaad de Vrouwenstraat in Steenwijk. Het kan nooit nummrt 74 geweest zijn, want het is een heel kort straatje. Omdat ik toevallig in Steenwijk was heb ik met mijn mobieltje een foto gemaakt. Nog nooit een foto van mijn mobieltje ge-upload, dus ik hoop dat het goed overkomt.
Bijlagen
DSC00155.jpg
DSC00155.jpg (253.98 KiB) 3425 keer bekeken
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

Dik, wat leuk dat je de moeite hebt genomen om in Steenwijk op onderzoek uit te gaan. Je 'met je mobieltje fotograferen' is perect gelukt, mijn compliment.
Wat een service! Ik wordt er helelemaal verlegen van (en dat wil wat zeggen bij mij).
Ik kan de gast op mijn site nu definitief laten weten dat zijn fotokaart in Steenwijk valt te plaatsen.
Niet geregistreerd

vrouwenstraat

Bericht door Niet geregistreerd »

Arnold Tak schreef:Dik, wat leuk dat je de moeite hebt genomen om in Steenwijk op onderzoek uit te gaan. Je 'met je mobieltje fotograferen' is perect gelukt, mijn compliment.
Wat een service! Ik wordt er helelemaal verlegen van (en dat wil wat zeggen bij mij).
Ik kan de gast op mijn site nu definitief laten weten dat zijn fotokaart in Steenwijk valt te plaatsen.
Hallo, wat grappig dit!...ik woon in dat huis. Boven die vlaaiierie. Ik was een beetje op internet aan het kijken..ben benieuwd wat vroeger in dit pand heeft gezeten. beetje voor beetje kom ik erop.
Het enige wat ik wist is dat onder het huis in de kelder skeletten van paarden zijn gevonden.
Plaats reactie

Terug naar “Opgelost”