Cadzand Zeeuws Vlaanderen


Uw hulp werd gevraagd bij het achterhalen van gegevens ten behoeve van de uitgave van een boek getiteld “Strandleven langs de Nederlandse Noordzeekust” dank voor alle bijdragen!
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Cadzand Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Arnold Tak »

wat kunt u ons vertellen over bovenstaande opname? hoe heet het, wat is het, sinds wanneer staat/stond het hier, bestaat het nog, aan welke straat lag het e.d.? alle informatie is welkom

uw hulp en medewerking stel ik bijzonder op prijs
Bijlagen
Cadzand003.jpg
Cadzand003.jpg (251.43 KiB) 2882 keer bekeken
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 730
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Dit is Hotel Café Restaurant Noordzee. Verschillende foto's in de Beeldbank van de Zeeuwse bibliotheek zoeken op b.v. foto 2780

http://beeldbank.zeeuwsebibliotheek.nl/ ... /Itemid,2/
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

reactie Arnold

Bericht door Arnold Tak »

Dik en Jan, bedankt! Daar kan ik wat mee. Ik heb hcr Noordzee nog gemaild met wat vragen, maar tot op heden jammer genoeg geen reactie.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

hotel Noordzee Cadzand

Bericht door Theo van Gijlswijk »

In de krantenbank Zeeland staan verschillende artikelen over Hotel Noordzee en de duinafkalving. Het is gebouwd in 1933. Uiteindelijk gesloopt, jaartal onbekend, waarna er weer een nieuw hotel is gebouwd.

http://zoeken.krantenbankzeeland.nl/ind ... =20&y=2149
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

nog even over Hotel Noordzee

Bericht door Arnold Tak »

graag wil ik nog even mijn enthousiasme kwijt over de bijzonder plezierige manier waarop de heer Piet Faas van Noordzee Hotel & Spa mij de geschiedenis en informatie heeft aangeleverd van Hotel Noordzee. Ik kreeg een schattig gedenkboekje uit 1983 en daarnaast privégegevens. Deze afbeelding krijgt nu een welverdiend bijschrift in het boek.
Niet Geregistreerd

hotel noordzee

Bericht door Niet Geregistreerd »

Arnold Tak schreef:[ATTACH]4223[/ATTACH]

wat kunt u ons vertellen over bovenstaande opname? hoe heet het, wat is het, sinds wanneer staat/stond het hier, bestaat het nog, aan welke straat lag het e.d.? alle informatie is welkom

uw hulp en medewerking stel ik bijzonder op prijs

Betreft hotel noordzee, in de jaren 60 afgebroken, stond bij het haventje van cadzand-bad
zeemacht
Junior Zoeker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo sep 07, 2014 11:07 am

Hotel Noordzee

Bericht door zeemacht »

Arnold Tak schreef:[ATTACH]4223[/ATTACH]

wat kunt u ons vertellen over bovenstaande opname? hoe heet het, wat is het, sinds wanneer staat/stond het hier, bestaat het nog, aan welke straat lag het e.d.? alle informatie is welkom

uw hulp en medewerking stel ik bijzonder op prijs

Betreft het voormalige hotel Noordzee van de familie Faas. Het hotel stond op de duinen en heeft i.v.m. de Deltawerken rond 1985 moeten wijken.
Plaats reactie

Terug naar “Strandleven langs de Nederlandse Noordzeekust”