4281g witgepleisterde rietgedekte vrijstaande woning met opschrift JB

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

4281g witgepleisterde rietgedekte vrijstaande woning met opschrift JB

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart op Agfa-papier
een woonhuis in een een hoekvorm
het lijkt alsof de achterzijde van het pand in beeld is gebracht, maar waarom dan het opschrift?
en is de functie van de ton een regenton?
Bijlagen
4281.jpeg
4281a.jpeg
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

De naam, isolatoren en vlaggenmast duiden m.i. toch op de voorkant van dit huis.
In de naam nog iets beter te scannen?
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

helaas onleesbare naam

Bericht door Arnold Tak »

Theo B., ik heb de kaart erbij gepakt, met een loep gespeurd of ik iets van de naam kon lezen, maar helaas. Het is te onscherp om er iets mee te kunnen.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Boarnsweachsterdyk 21, Langweer

Bericht door Peter Smaardijk »

Met heel veel moeite kon ik er wel wat uithalen, uit die naam. Die begint met een klein woordje, nl. "it". En dat is "het" in het Fries. De rest lijkt op "poltsje". En laat er nu een "schilderachtig wit landhuisje "It Pôltsje" staan in Langweer, zie dit artikel: https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd: ... eg21:a0263 (over Fenna Feenstra). Dat staat aan de Boarnsweachsterdyk (de Boornzwaagsterdijk dus), op nr. 21, hier: https://goo.gl/maps/Ad8mUMmK7RCimpCt5
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Langweer, Boarnsweachsterdyk 21

Bericht door Arnold Tak »

Peter, wat een verhaal met de woning van mevrouw de schrijfster. Je bent toch een wonder-zoeker. Je haalt toch werkelijk overal je info vandaan en dan ook nog de meest onleesbare letterjes weten te ontrafelen en achterhalen. Weer topplezier met je reactie, wat een recherchewerk. Hartelijk dank daarvoor, mede namens mijn gast. Sorry dat ik je oplossing over het hoofd zag. Ook met Theo zijn we altijd blij voor zijn speurwerk.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Friesland”