2987 landhuis met torentje wsch. Middelburg 1915

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2987 landhuis met torentje wsch. Middelburg 1915

Bericht door Arnold Tak »

belijnde militair verzonden fotokaart, gestempeld 24 april 1915
Bijlagen
2987.jpg
2987a.jpg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Geen flauw idee waar dit is.

Wat wel grappig is, is dat de afzender een Jacs. J. Geers is. Dit is mogelijk Jacobus Johannes Geers (1893-1980), en dat is een oudoom van me! Meteen even mijn vader uitgevraagd over "ome Co", maar ik vermoed dat ons dit niet bij de oplossing gaat brengen...
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

detailscan

Bericht door Arnold Tak »

als ik de kaart nog eens goed bekijk, lijkt het wel als of het huis aan een dijk ligt. Twee trappen leiden naar een tuin die op polderniveau ligt. Martin heeft het wel eens over een droogmakerij (als ik het goed heb), kan dat hier het geval zijn? Mogen we de bouwstijl onder de twee kappen chaletstijl noemen?
De afzender schrijft vanuit de Zuidsingel E42a, met erachter K ☐ maar is militair en was daar mogelijk ingekwartierd. De kaart kan natuurlijk elders zijn aangeschaft of van huis zijn meegenomen.
Bijlagen
2987b.jpg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Arnold, die Ko is volgens mij echt mijn oudoom, "ome Ko". Die woonde toen op het vermelde adres. Dus heeft hij deze kaart vanuit huis gestuurd. Maar waar we deze kaart moeten situeren is de grote vraag...
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Gorssel, Huize Ravensweerd

Bericht door Arnold Tak »

Jan, het jaar is net begonnen en jij komt al met de vierde oplossing in 2019. Als dat zo doorgaat, wordt me dit het jaartje wel Ongelofelijk! Ik dank je hartelijk voor het doorgeven van je vondst, de juiste lokatie. Peter weet nu ook met welke plaats op de kaart zijn oudoom uit Middelburg naar Den Haag zijn dank betuigde.
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 747
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Re: 2987 landhuis met torentje wsch. Middelburg 1915

Bericht door Wim »

Deze staat nog steeds in het forum Landhuizen en Herenhuizen

Wim, maar ook onder 'Opgelost"
ik denk dat we hier te maken hebben met een programmatuur-dingetje
ik kan hem bij Landhuizen en Herenhuizen niet weghalen - hij staat er dus tweemaal op
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gelderland”