5997 Heerlen, Heerlerbaan ?

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17231
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5997 Heerlen, Heerlerbaan ?

Bericht door Arnold Tak »

2 belijnde, ongelopen fotokaarten op Agfa-fotokaartpapier
rechter gebouw in Jugendstil-versiering?
op de eerste kaart lijkt het of links de weg wat omlaag loopt, vandaar mogelijk dat waarschuwingsbord
als ik het goed lees, staat op het straatnaambordje Heerlerbaan
Heerlen lijkt mij een grote kans te maken, maar dan zijn deze gebouwen wsch. afgebroken

de verkoper kwam nog met deze informatie:
Deze gebouwen komen ook in Kerkrade voor en in de Grensstreek en konden wel eens van Kundersteen zijn, een soort mergel (kalksteen), dat bij Voerendaal wordt gewonnen.
Bijlagen
5997-1.jpeg
5997-2.jpeg
5997-2a.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Volgens mij zien we de gebouwen ook hier: https://youtu.be/t74YE7Nlulc?t=1m38s
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik vermoed dat dit ter hoogte van de huidige rotonde met de Peter Schunckstraat is (net ten noordwesten ervan), aan de noordzijde van de Heerlerbaan. Bewijzen kan ik het nog niet echt.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Het klopt. Op een luchtfoto uit 1968 is het rechtergebouw al afgebroken, maar de rest staat er nog: http://www.rijckheyt.nl/archief/resulta ... miview=ldt (aan de linkerkant, iets boven het midden, schuin tegenover de boerderij die nog steeds op de hoek met de Wienweg staat). Let op de licht terugwijkende rooilijn van de huizen richting Heerlen.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Weer een geweldige oplossing, Peter! Heerlen is niet mijn stamping ground en de 'inspirerende' foto doet weinig om dat te veranderen. Wat een treurnis...
Arnold Tak
Berichten: 17231
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Heerlen, Heerlerbaan

Bericht door Arnold Tak »

Peter, ik ben het volledig eens met Ingrid: "Weer een geweldige oplossing". Haast niet te bevatten waar jij al je ondersteunend bewijsmateriaal vandaan weet te toveren. Post-academisch niveau. Ik dank je bijzonder hartelijk voor je uiterst geslaagde zoektocht.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Limburg”