1574 toegangspoort

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1574 toegangspoort

Bericht door Arnold Tak »

onbelijnde ongelopen fotokaart
Bijlagen
1574.jpg
1574.jpg (169.75 KiB) 1538 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Limburg o.m. vanwege de ramen.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

(Kasteel)boerderij?

Bericht door Ingrid »

Toegangspoort van grote Limburgse carréboerderij, met aan de voorzijde een brug over een droge of natte gracht. Aan beide zijden Langs de kaarsrechte oprijlaan (door eigen boomgaarden?) een vierkant zuiltje, restanten van een toegangshek? De oprijlaan verdwijnt in landelijk gebied. Voor de ingangspoort langs loopt tevens een weg van links naar rechts. Zelfstandige boerderij of de benedenhof van een kasteel?
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Ik dacht aan het poortgebouw van kasteel Well (vanaf de binnenplaats gezien) maar kan geen foto vinden ...

Jan Spoolder
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Dik Zweers mailde 17-02

Bericht door Arnold Tak »

Hallo Arnold,

Als ik het niet mis heb is 1574, toegangspoort kasteel Wijnandsrade. Op het kaartje (Google-Earth) loopt de oprijlaan in zuidoostelijke richting. Bijlage _0907 zou dan het bewijs moeten leveren. Zie ook: http://ton12345.deds.nl/photogalned2.htm


Groeten,
Dick
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Bravo, Dick. Wijnandsrade klopt.
Zie http://www.kasteelwijnandsrade.nl/image ... ade049.jpg. Het is echter niet de poort in het midden van de kleurenfoto, maar de poort die er rechts van ligt en die - inderdaad - toegang geeft tot de allee in ZO richting.
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Wijnandsrade, toegangspoort kasteel

Bericht door Arnold Tak »

Dick, ik weet dat je al een tijdje mer dit ZP-tje in de weer bent. Je mailde al eens: Jaren geleden toen deze site nog niet zo mooi was vormgegeven ben ik al begonnen naar een oplossing te zoeken. Er zijn me al heel wat plaatjes voorbij gegaan, maar ik heb nog geen match gevonden. Nu heb je dan je oplossing, nogeens bevestigd door onze meesterspeurder Martin. Dick, gefeliciteerd na al die inspanning. En natuurlijk .... bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Limburg”