4920g arbeiders bij kabelhaspel ABW


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van bedrijven die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

4920g arbeiders bij kabelhaspel ABW

Bericht door Arnold Tak »

Een fotokaart met werkploeg en grote haspel met telefoonkabel en enkele jeugdige kijkers.

Mogelijk een Telefoon - Centrale bij ingang straatzijde en rechts de personeelsingang met afdakje.

Het nummerbord rechts op de haspelwagen begint met een H - 12.....

De achterkant is blanco.
Bijlagen
4920g.jpg
Paul
Senior Zoeker
Berichten: 301
Lid geworden op: zo aug 25, 2013 12:57 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Waarom denk je aan telefoonkabel, Arnold?

Vooral vanwege de zichtbare getwiste strengen, lijkt het me eerder touw op een haspel of trommel bij een (vrij grote) touwslager of touwfabriek.

En een kenteken beginnend met een H moet dus ZuidHolland zijn.
Brede stoep: Rotterdam? Maar geen Verto...
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

aan Paul

Bericht door Arnold Tak »

beschrijving is aangeleverd door mijn gast, een zeer ervaren kaartverzamelaar. Ik weet zeker dat hij zijn kaart met een loep zal hebben afgespeurd naar aanwijzingen.
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Vele mogelijkheden zijn er bij dit plaatje. Het kan zijn dat er een speciaal product is gemaakt en hier wordt afgeleverd. Ook het omgekeerde is mogelijk en dat dit vanaf hier naar de klant gaat. Om in een gebouw een dergelijke klos kabel te hebben lijkt mij niet logisch, dus waarschijnlijk gaat het hier het gebouw uit. Dan het kenteken, deze wagen kan ophalen of afleveren, dus kan van buiten de provincie zijn. Voor mij is het meest waarschijnlijk dat het hier een product betreft voor aflevering en dit aan de fabriek is, hoewel het gebouw mij niet erg groot lijkt.
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Nog eens goed gekeken, dit is geen kabel voor electra of telefoon, maar een haspel met touw. Kabel voor electriciteit of telefoon gaat nooit onbeschermd en getwist de grond in, daar zit altijd nog een extra buitenmantel overheen. Bij Maassluis was (is) een grote touwfabiek en met de aanduiding H als kenteken is dat dus een mogelijkheid.
Plaats reactie

Terug naar “Bedrijven”