5216 Ooievaar & Co. overal filialen


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van bedrijven die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5216 Ooievaar & Co. overal filialen

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen prentbriefkaart
uitgave De Muinck & Co., Amsterdam No. 135
ik zou graag meer over dit bedrijf [Ooievaar & Co.] weten (zonder mijn trouwacte te hoeven overleggen)
of is het niet serieus bedoeld en ontgaat de humor mij? (ik ben soms wat al te serieus)
Bijlagen
5216.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Als je 't mij vraagt doet Ooievaar & Co. aan kroostlevering. Trouwacte is wel gewenst, anders wordt meneer pastoor boos... ;)
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Een bewijsstuk overleg je niet, maar leg je over!! Een zeer veel gemaakt taalfoutje.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Maar goed dat het slecht Nederlands en geen Engels is, want "leg over" wordt dan weer schunnig (en dat ondergraaft ook nog eens het bestaansrecht van onderhavige firma) ;)
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

De Muinck & Co.
Opgericht in 1869. Aanvankelijk was de Boek- en Kunsthandel annex Engroshandel in Arnhem gevestigd. In 1901 verhuisde de zaak naar Amsterdam. Waarschijnlijk is het bedrijf omstreeks 1873 failliet gegaan. De Muinck heeft vanaf 1907 overwegend fantasiekaarten (Tom Poesd=jaren 'veertig) en gelegenheidskaarten (1e Wereldoorlog, Kon. Familie e.d.) uitgegeven. Op topografisch gebied verschenen o.A. kaarten van Marken, Urk en Zaandam, die aan het begin van deeze [twintigeste] eeuw werden uitgebracht.


Bovenstaande tekst is letterlijk overgenomen uit H.J. Haverkate, Encyclopedie van de Nederlandse prentbriefkaart, 2 dln., losbladig, dl 2 in 1998 uitgegeven door de Vereniging Documentatie Prentbriefkaarten [VDP]. Wat betreft het faillisement: Te eniger tijd is deze firma omgezet in een handelsmaatschappij onder NV. Op Delpher zijn tal van treffers te vinden. Eind jaren zestig was er zelden een dividenduitkering. In 1969 werd via Paris Bas een bod van 65% uitgebracht op de aandelen. Dat schijnt geaccepteerd te zijn. In ieder geval was de NV Handelsmaatschappij De Muinck en Co. in 1991 nog springlevend.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

En hier heb je Ooievaar en Co. Maar of het de gezochte firma is? http://www.ooievaar-co.nl/site/
Plaats reactie

Terug naar “Bedrijven”