1377 dijkwoning met riet gedekt met hoger achterdeel met schuur/opslagplaats

Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1377 dijkwoning met riet gedekt met hoger achterdeel met schuur/opslagplaats

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
Bijlagen
1377.jpg
1377.jpg (108.07 KiB) 2415 keer bekeken
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Dick Zweers mailde

Bericht door Arnold Tak »

1377 is de dijk van Dussen naar Almkerk (N.Br.). Ik denk dat deze boerderij nog bestaat.

Mocht iemand erin slagen om met een bewijsopname te komen, heel graag, dan kan dit plaatje naar 'opgelost'. Met deze voorzet van Dick zit een onweerlegbare oplossing "er dik in".
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 699
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Bericht door jan spoolder »

Aan de Korn/Provinciale weg N en Provinciale weg Z staan veel soortgelijke boerderijen maar deze heb ik daar nog niet aangetroffen.

Dick kan zelf ook z'n huiswerk doen of de auto pakken. Schoten voor de boeg zijn leuk maar losse flodders kopen we niks voor.
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 699
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Bericht door jan spoolder »

Dit pand komt mij ook bekend voor, maar het staat zeker niet aan de door Dick genoemde dijk.
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 699
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Bericht door jan spoolder »

Zou dit hem dan zijn? Aan de dijk tussen Almkerk en Woudrichem (Provinciale Weg Noord

http://maps.google.nl/maps?t=h&hl=nl&ie ... 28,,0,2.53
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 699
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Bericht door jan spoolder »

Hoewel de grondvorm van ZP en bewijsfoto, evenals de muurankers langs de dakrand, veel overeenkomsten vertonen en zouden kunnen duiden op een grondige verbouwing, doet de stand van de zon (kijk bijv. naar de schoorsteen) op beide plaatjes mij toch concluderen dat dit eigenlijk niet hetzelfde pand kan zijn.
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Het zou dan het bestaande huis met houten schuur moeten zijn met adres Korn 22, dat staat aan westkant van de dijk tussen Dussen en Almkerk. Het geheel is uitstekend te aanschouwen met streetview.
Oordeel zelf.
Martin Snuverink
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 699
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Bericht door jan spoolder »

De Korn en Provinciale weg Zuid tussen Dussen en Almkerk had ik een tijd geleden (nog voor Dick met zijn suggestie kwam), al eens gecheckt en afgeschreven en ik blijf daar nog steeds bij. Dan geef ik prov. weg Noord thv nr. 76 (mijn link van gisteren) eigenlijk nog meer kans ...
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 699
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Bericht door jan spoolder »

Bezoek ter plaatse heeft mij niet veel verder gebracht. De schaduwval klopt met laat in de middag. De oudste inwoner van de buurt en ikzelf vermoeden dat het wel hier is, zonder echt 100% zeker te zijn. De huidige bewoners denken van niet want zolang zij zich kunnen heugen had het voorhuis al een pannendak en was er rechts een opkamer met raam aan de straat. Onze hoop is gevestigd op een buurvrouw op leeftijd, die nu niet haar oude foto's kan raadplegen, maar nader bericht zou volgen. Geduld dus. Aardige mensen daar aan die dijk.
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

dijk tussen Almkerk en Woudrichem (Provinciale Weg Noord)

Bericht door Arnold Tak »

ik plaats dit ZP-tje bij herkansing gezien het feit dat Jan Spoolder nog bezig is met het bevestigd zien te krijgen van zijn (vermoedelijke) oplossing
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Brabant”