3347 Zeilmakerij en Scheepsbehoeften

Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Niet Vlaardingen

Bericht door Martin Snuverink »

Vanmiddag heb ik - ondanks het fraaie weer - in het Stadsarchief van Vlaardingen onderzoek gedaan, waaruit geconcludeerd moet worden dat de\ze foto niet in Vaardingen is genomen. Dus zoeken aar een andere haven met wisselende waterstanden.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Ook niet Schiedam

Bericht door Martin Snuverink »

Ook heb ik bekeken of dit aan het verdwenen deel van de Hoofdstraat in Schiedam buiten de Buitensluis kon zijn. Deze straat overstroomde (on)geregeld en is in het kader van de deltawerken gesloopt en vervangen door een zeedijk op deltahoogte. Er zijn veel afbeeldingen van, maar deze zeilmakerij zat er niet bij.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Maassluis?

Bericht door Martin Snuverink »

Ook Maassluis is een mogelijkheid. Zoiets als op http://www.histvermaassluis.nl/Toenennu/304.html.
Wie wil dit onderzoeken? Haven, Govert van Wijnkade en nog meer.
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Zoek anders eens bij Touwfabriek, die was daar ook. Ik heb eens een luchtfoto gezien van dat gebied, mogelijk is daar wat op te zien.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Aan de haven in Bergen op Zoom

Bericht door Peter Smaardijk »

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bergen op Zoom, Haven

Bericht door Arnold Tak »

Peter, dit zoekplaatje, waarin Martin en Erwin al zoveel energie hebben gestoken, komt dan door jouw buitengewone vindingrijkheid tot een oplossing. Een lokatie waar niemand nog aan dacht. Je verrast ons allemaal wederom. Ontzettend hartelijk bedankt.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Mooi gevonden, Peter. En eigenlijk (achteraf) ook wel redelijk logisch, maar je moet maar op BoZ komen.
Het betreft de Noordzijde Haven, het niet gedempte, maar wel afgedamde gedeelte van de Oude Haven tussen Havenstraat en Rijtuigweg, Alle oude bebouwing is hier gesloopt en in 2004 vervangen door historiserende nieuwbouw. De zeilmakerij heeft gestaan ter plaatse van nummer 94-96.
De beeldbank van de Markiezenhof heeft wel recentere foto’s, maar daarvoor moet je in de buidel tasten.
Nog een link: http://www.kustvaartforum.com/viewtopic ... &start=520
In ‘Bergen op Zoom verleden tijd’ (uitgave De Slegte) staat op pag. 24: “Bij springvloed gebeurde het maar al te vaak dat vooral het lager gelegen gedeelte van de buurt onder water kwam te staan. Om die reden zijn de huizen, vooral uit het begin van deze [de 20e] eeuw, wat hoger opgetrokken en met een trapje bereikbaar.”
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

L.C. Ribbens, Handelsonderneming N.V.

Bericht door Arnold Tak »

op het raam, rechts van de meest rechter deur, staat een naam op de ruit. Ik kon echter niet goed lezen wat er precies stond. De voorletters waren L.C., maar de letters van de achternaam waren in elkaar gedrukt. Natuurlijk kan ik het niet uitstaan om een opgeloste kaart te hebben zonder te weten hoe dan de naam van het onderhavige bedrijf luidt. Het telefoonboek 1915 gaf de naam niet prijs. Gelukkig ben ik ook nog in het bezit van de Naamlijst voor den Interlocalen Telefoondienst 1946 (telefoonboek) en dat boekwerk gaf uitsluitsel. Nu weet ik dus welke naam er op de etalageruit stond.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Brabant”