0665 vrijstaand huis van familie Bonkes

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0665 vrijstaand huis van familie Bonkes

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
achterop stempeltje: C. Sanders. - fotograaf
Bentheimerstraat 29-31, - Coevorden.
op de achterzijde is in potlood geschreven:
J.H. Bonkes G.J. Bonkes-Caron (mogelijk deel uitmakend van de groep mensen voor het huis)
Bijlagen
0665.jpg
0665.jpg (101.8 KiB) 1443 keer bekeken
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Hardenberg?

Bericht door Dennis »

Zoeken in Hardenberg denk ik. Op 30 maart 1906 trouwen de onderwijzer Jan Hendrik Bonkes uit Smallingerland met Geziena Johanna Caron uit Alkmaar in Hardenberg.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Jan Hendrik Bonkes (30), onderwijzer uit Smallingerland (Drachten), trouwde in Hardenberg in 1902 met Geziena Johanna Caron (28), kostuumnaaister uit Alkmaar. J.H. Bonkes overleed in 1927 in Gramsbergen.
Gezien de herkomst van de fotograaf moeten we in Gramsbergen of Hardenberg zoeken.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

via mijn mailcontact met Johan Gaasbeek heb ik hem geattendeerd op deze kaart, waarop hij het navolgende commentaar aanleverde:
J.H. Bonkes was hier onderwijzer rond 1920, openbare school, Bonkes zou erbij kunnen staan, kun je nog zien wat links naast dat huis stond ?
Als dat een cafe is (een wat hoger en groter gebouw) dan is het definitief de Stationsstraat in Gramsbergen, het was mij niet bekend dat daar Bonkes heeft gewoond, omdat er in diezelfde straat ook een openbare school was waar een meesterswoning naast heeft gestaan; ik ging er vanuit dat hij daar gewoond moet hebben.
Heb mijn buurman gebeld, 94 jaar en hij wist inderdaad te vertellen dat Bonkes daar heeft gewoond, Bonkes deed veel in het verenigingsleven, was o.a. dirigent / directeur van de muziekvereniging etc.; Bonkes woonde in het linkergedeelte.
Mijn buurman belde net nog, kan ook zijn dat hij in het rechterhuis heeft gewoond, (lijkt mij ook iets meer logisch gezien de opstelling van de mensen op de foto) maar dat weet hij niet zeker meer.
Arnold

het zou leuk zijn als we ook nog te weten zouden kunnen komen, wie Bonkes op de foto is
Niet geregistreerd

Meester Bonkes

Bericht door Niet geregistreerd »

Meester Bonkes is oprichter/dirigent/voorzitter geweest van Harmonie Crescendo uit Gramsbergen. Van 1909 tot zijn dood op 31 december 1927. Hij staat helemaal links op de foto. Met de witte pet die ook door de muziekvereniging gedragen werd. Wie er verder op de foto staan is misschien te achterhalen via het Gramsberger museum.
We werken aan een boek over 100 jaar Crescendo. Het zou geweldig zijn als deze foto gebruikt mag worden daarvoor. Wie kan mij daarover meer vertellen? Alvast enorm bedankt.

Joan Reinders
joan@reinmet.nl
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

gebruikmaken van de opname

Bericht door Arnold Tak »

als beheerder van deze site was ik tot voor kort eigenaar van deze fotokaart. In december heb ik hem overgedaan aan een Gramsbergen-verzamelaar
ik heb nog wel een scan beschikbaar
voor toezenden dan wel graag een emailadres
met vriendelijke groet,
Arnold Tak
Niet geregistreerd

Meester Bonkes

Bericht door Niet geregistreerd »

Dat is geweldig! Mijn e-mail adres is joan@reinmet.nl.
Bedankt voor de snelle reactie.

Joan Reinders
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Overijssel”