4691 muziektent en dorpspomp

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

4691 muziektent en dorpspomp

Bericht door Arnold Tak »

foto 11,5 bij 8 cm.
onder muziektent half ronde bogen
links autobus naast kerktoren
rechts een winkel
komt op mij Zeeuws over, maar is weer een wilde gok
rare zwarte streep is volgens mij een ongerechtigheid in het negatief
Bijlagen
4691.jpeg
4691a.jpeg
4691b.jpeg
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1690
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Domburg?
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1690
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Ik denk dat Haamstede klopt, met de bus naast dit huis (hoek Zuidstraat-Weststraat).

http://www.street-view-maps.nl/51.69754 ... c041c534a3
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1690
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Wow, gefeliciteerd! Zat op dezelfde site te zoeken, maar gij waart mij voor! Wel raar dat men in de beschrijving noch de pomp, noch de muziektent heeft vermeld, alleen de 'ring'!
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1690
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Een tip voor alle zoekers naar muziektenten in Zeeland: het zoekwoord moet "muziektentEN" zijn, ik typte eerst "muziektent" en toen kwam Haamstede niet tevoorschijn....
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Haamstede, Ring

Bericht door Arnold Tak »

Erwin, weer helemaal in de roos. Ook prachtig onderbouwd met aanvullend beeldmateriaal. Ingrid heb je ook weer geholpen. Wel typisch hoe ze met zoektermEN in Zeeland omgaan. Ik dank jullie hartelijk voor jullie bijdragen en oplossing.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

zoektermen in fotobanken

Bericht door Ingrid »

Heel veel fotobanken hanteren een systeem waarbij de zoekterm in het meervoud wordt gebruikt, met name die van archieven. Toen ik in 1997 in Den Haag de GO-opleiding voor het beheer van fotocollecties volgde, vond ik dat heel vreemd. Ook als er maar één step op een foto stond, moest je toch 'steppen' noteren. Maar niet ieder archief met een dergelijke verzameling heeft dat ook doorgevoerd, zodat je het beste beide methodieken kunt proberen.

Wat dat betreft heb je ook een probleem met inconsequent gebruik van termen. Er bestaat een thesaurus om tot een eenheid van zoektermen te komen, maar in mijn ervaring wordt daar weinig mee gedaan. Het gevolg is dat zoektermen door elkaar worden gebruikt, al naar gelang de creativiteit van de beschrijver.

Wat dit zoekplaatje betreft: https://digitaal.dezb.nl/beeldbank?q_searchfield=kiosk, de site van ZB Planbureau en Bibliotheek van Zeeland, geeft 5 plaatjes voor 'kiosk'; 'kiosken' geeft 3 andere. Zoekterm 'muziektent' levert 159 hits op, 'muziektenten' maar liefst 319!
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zeeland”