6452 flatgebouw

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6452 flatgebouw

Bericht door Arnold Tak »

onbelijnde ongelopen foto, formaat 14,7 bij 10,5 cm.
linksonder: FAM SINON
wellicht bewoners van dit flatgebouw
is de opname uit een soortgelijk flatgebouw gemaakt?
Bijlagen
6452.jpeg
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1670
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Misschien één van deze flats.
14 verdiepingen met 2x6 woningen.

https://goo.gl/maps/YsoXCzsyXeQ6Q7A7A
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

flatgebouw

Bericht door Arnold Tak »

Erwin, ja, dat lijkt erop. Stel dat het inderdaad Rotterdam is, heb ik mijn collectie Rotterdamse telefoonboeken nageslagen op de familie Sinon. In 1973/74 woonde A. Sinon aan de Homerusstraat 436 (Lombardijen). Zo te zien heeft de stadsvernieuwing hier flink huisgehouden. In 1969 komt Sinon niet voor. 1975/76 4x Sinon, maar niet in zo'n flatgebouw. Dat geldt ook voor 1986 en 1998.
Links op de achtergrond van het zoekplaatje een elektriciteitsmast. Vanaf de iets zuidelijker gelegen Pascalweg (zuidelijk van de Homerusstraat) zijn in het oosten elektriciteitsmasten te zien.
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 729
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Deze flat staat aan de Louis Couperusplaats in Capelle aan den IJssel, de lage flat links staat aan de Merellaan. Er tussendoor loopt nu de Metro.

https://goo.gl/maps/mSmK1qA1oAKELogq8
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Capelle aan den IJssel, Louis Couperuslaan bij nu metrostation Slotlaan

Bericht door Arnold Tak »

Dik, geweldig dat je de juiste plek hebt weten te vinden tussen al die in mijn ogen toch tamelijk eenvormige en weinig aansprekende flatgebouwen. Moed, durf en doorzettingsvermogen. Èn historisch gezien interessant nu er links, na het maken van deze opname vanaf waarschijnlijk het tegenoverliggende flatgebouw, een Metrostation is gebouwd
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zuid-Holland”