6917 een toneelspel in de open lucht?

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6917 een toneelspel in de open lucht?

Bericht door Arnold Tak »

6917.jpeg
6917a.jpeg
belijnde, ongelopen kaart op Agfa-fotokaartpapier
aan het podium is een bord bevestigd waarop PIERSHIL, een plaatsje in de Hoekse Waard
op de achtergrond huizen aan een weg, waarop een auto uit de jaren -geschat- 1965
er valt wsch. iets te vieren, want het huis heeft een vlag uitgestoken
jeannet
Senior Zoeker
Berichten: 215
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 6:40 pm
Locatie: Leiden

Re: 6917 een toneelspel in de open lucht?

Bericht door jeannet »

Deze foto staat op https://wo2-hoekschewaard.nl/piershil/1 ... gstochten/ met nog 4 andere foto's van dezelfde praalwagen. de foto is gemaakt mei 1955 bij de tienjarige herdenking van de bevrijding.
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 729
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Re: 6917 een toneelspel in de open lucht?

Bericht door Dik »

De foto is genomen vanaf de Strijenseweg richting de Boendersweg in 's-Gravendeel. Het middelste huis is vervangen door nieuwbouw.

https://goo.gl/maps/W8pmFrmqrr6wfLQc6
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 6917 een toneelspel in de open lucht?

Bericht door Arnold Tak »

Jeannet en Dik, wat een heerlijke oplossing, en wel om meerdere redenen. Jullie brengen met terug naar een plek waar ik heel wat herinneringen aan heb. Niet ver van deze plek heb ik jaren gewoond. De Boendersweg was een deel van mijn trainingstraject in de tijd dat ik een fervente langeafstandloper was. Hier gingen heel wat kilometertjes onder m'n schoenen door. Ik werkte jaren als beheerder van het bijkantoor van de Amrobank in 's-Gravendeel, dat sloot om 4 uur en dan snel naar huis, omkleden en dan mijn dagelijkse trainingsrondje over de Molendijk naar Puttershoek, vandaar naar Maasdam en dan over de Boendersweg naar huis. Toen was de Strijenseweg nog niet doorgraven voor de aanleg van de Kiltunnel. Die duurtrainingen hebben de inhoud opgeleverd om later met succes diverse marathons af te ronden.
Wat een vondst van Jeannet om die site te vinden en Dik dat hij de lokatie wist te achterhalen. In die best wel uitgestrekte Hoekse Waard
precies het juiste plekkie weten te vinden. Tweewerf grandioos. Ik dank jullie beiden dan ook hartelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zuid-Holland”