2565 wsch. Arnhem periode WO2

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2565 wsch. Arnhem periode WO2

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
Bijlagen
2565.jpg
2565a.jpg
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

De toren moet de sleutel tot de oplossing zijn. Deze staat of stond zeker niet in Arnhem. De toren die er het meeste op lijkt is die van de Binnenpoort in Culemborg. Maar die stad is op de spoorbrug na gespaard gebleven. De Plechelmustoren in Oldenzaal lijkt er ook op, maar ook daar zijn geen bommen gevallen. Waaruit blijkt dat dit in Nederland is?
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Bericht door jan spoolder »

De toren die ik het meest vind gelijken is die van Hasselt (OV) maar ook daar hoeven we dit niet te zoeken.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Ook ik zou graag willen weten waar het "wsch. Arnhem" op gebaseerd is. Ik was al aan het rondkijken in het Ruhrgebied, want Duitsland lijkt mij bepaald niet onmogelijk. In ieder geval genoeg industrie te zien (hoogspanningsmasten, fabrieksschoorstenen) en een vrij grote weg met gescheiden rijbanen die rechts aansluit op een brug. Links een brede weg (denk ik) met misschien tramsporen (mogelijk verderop een tram)? Maar misschien zit ik er erg naast...
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

reactie op Arnhem

Bericht door Arnold Tak »

de kaart komt uit een partijtje oorlogskaarten, allemaal op Agfa fotopapier en voor zover tot nu bekend allemaal Nederland. Op de achterzijde stond in potlood Arnhem geschreven, maar dat kan dus helemaal mis zijn.
Jurryt Jannink

Bericht door Jurryt Jannink »

Volgens mij is de foto wel degelijk Arnhem te zien. Op de voorgrond zijn de Westervoortsedijk en de gasfabriek aan de Broekstraat. De huizen met witte betimmering in de kappen horen bij het bouwblok Van Verschuerwijk.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Toch Arnhem inderdaad!

Bericht door Peter Smaardijk »

Jurryt Jannink heeft gewoon gelijk. Dit rijtje aan de Rietgrachtstraat is goed te zien.

PS: De toren die Martin en ook mij onbekend voorkwam, is hier goed te zien: http://img96.imageshack.us/img96/4709/arnhem04.jpg. Deze toren dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand: Design_for_a_water_tower_Arnhem_0.jpg
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Arnhem, Westvoortsedijk, gasfabriek

Bericht door Arnold Tak »

Jurryt Jannink verdient een groot compliment. Hij leidde ons naar de juiste plek. Peter Smaardijk maakte de oplossing verder duidelijk met aanvullend beeldmateriaal. Martin bedank ik ook nog graag voor zijn bijdrage en zoekwerk. Prachtige oplossing, ben ik erg blij mee! Reuze bedankt, heren!
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Arnhem”