1803 vrijstaand herenhuis 5 ramen breed mogelijk Velp

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1803 vrijstaand herenhuis 5 ramen breed mogelijk Velp

Bericht door Arnold Tak »

particulier gemaakte fotokaart
eigen fotootje geplakt op BRIEFKAART model doorloper
kaart is verzonden met postzegel 2 1/2 cent gestempeld Velp (Gld.) 1903
tekst: "Lieve Marie, Ook gij vindt het zeker aardig het huis van Grootma te hebben. Afzender Grootma Vis".
verzonden naar Wormerveer, De jongejuffrouw Marie Laan, p/a Den WelEd. Geb. Heer J. Vis Albg.
Bijlagen
1803.jpg
1803.jpg (124.44 KiB) 1479 keer bekeken
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Volgens mij is dit de Hoofdstraat te Velp.
In het Gelders Archief bevindt zich een ansichtkaart, waarop het tweede pand links het gezochte pand van de foto is. Het eerste pand daarvan zien we maar een klein stukje van op de foto, maar komt wel overeen.

Gelders Archief: fotonummer 1514-404
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Velp, Hoofdstraat

Bericht door Arnold Tak »

Jan Lemmens, natuurlijk kijk ik altijd heel graag mee naar de verwijzingen die jullie als oplossers / mijn sitebezoekers weten te vinden. Ik geniet altijd van het zien van de overeenkomsten en bewijzen en de knappe manier waarop dit college van geleerden, snuffelaars, detectives, genealogen, beeldbank- en internetinformatievorsers deze hebben weten te vinden. In dit geval kan ik dat helaas niet omdat mijn PC me niet toestaat om de opnames van Gelderland in Beeld te vergroten. Ik heb nu dus niet het genoegen gesmaakt om het onweerlegbare bewijs te zien. Desondanks twijfel ik er geen milimeter aan dat je ook nu weer helemaal goed zit en plaats in de oplossing in goed vertrouwen. Jan, bedankt. Deze kaart van Velp zal snel zijn weg naar een nieuwe eigenaar vinden in het verzamelaarswereldje.
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Arnold, Gelderland in Beeld en het Gelders Archief zijn twee verschillende beeldbanken.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

lezen is en blijft een kunst

Bericht door Arnold Tak »

Jan, goed dat je me erop wijst dat er in het Gelderse 2 beeldbanken naast elkaar bestaan. Daar had deze 'kalkoen met kalkgebrek' (ra, ra) helemaal overheen gelezen.
Ik heb de door jou gevonden pbk gevonden in hun bestand en vind het heel knap dat je daar de overeenkomst in hebt gezien. Kijken is dus ook een kunst, die jij goed beheerst.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Velp”