0799g instelling in bosrijk gebied

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0799g instelling in bosrijk gebied

Bericht door Arnold Tak »

gebouw ten behoeve van de gezondheid, een kazerne ?
ongelopen belijnde fotokaart
Bijlagen
0799g.jpg
0799g.jpg (104.67 KiB) 2282 keer bekeken
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Is dit misschien een complex waarvan we een gebouw zien als G 1881 op Berry Meesters site Onbekend in Nederland?? Dat zou dan een gebouw op de achtergrond (links of midden) moeten zijn, vanaf de andere kant (links) gefotografeerd...
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik ben er eigenlijk bijna zeker van dat het gebouw van G 1881 hier in het midden op de achtergrond staat, en (tenzij de voor- en achterkant identiek zijn wat ik niet waarschijnlijk acht) we het hier van dezelfde kant zien. Dus G 1881 is niet van de achterkant gefotografeerd, maar van deze kant.
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 729
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Deze foto is gemaakt van de Psychiatrische inrichting gevestigd op Landgoed Grote Beek te Eindhoven aan de Boschdijk 771.
De gebouwen zijn nu van de GGZ te Eindhoven. De foto is gemaakt vanuit het torentje van het hoofdgebouw.
Een deel van de gebouwen staat er nog, zij het dat een aantal danig verbouwd en wit geschilderd is.
Op de site van de BHIC zijn vele foto's te zien van de verschillende paviljoens, zoeken onder "grote beek" of "poletlaan".
Of rondwandelen vanuit deze streetview link : http://goo.gl/maps/WVM6K kan natuurlijk ook
Zie ook OIN nummer G 1881 voor de bevestiging van het vermoeden van Peter Smaardijk.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Wow!!

Bericht door Peter Smaardijk »

Geweldig! Deze heeft me erg lang beziggehouden! Mooi dat-ie nu opgelost is.

Wat een uitgestrekt bos daar bij Eindhoven vroeger!
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Eindhoven, Boschdijk 771, Landgoed Grote Beek, Psychiatrische inrichting

Bericht door Arnold Tak »

Peter en Dik, een knap staaltje één-twee. Samen sterk. Dat doet mijn coöperatieve (Ex-Rabo) hart goed. Hartelijk dank, mede namens mijn gast.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Eindhoven”