2262 luchtopname van fabriek aan kanaal

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2262 luchtopname van fabriek aan kanaal

Bericht door Arnold Tak »

ongelopen en onbelijnde fotokaart
Bijlagen
2262.jpg
2262.jpg (225.92 KiB) 2123 keer bekeken
2262a.jpg
2262a.jpg (202.24 KiB) 2082 keer bekeken
Niet geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Hierbij kan ik me nog geen Nederlandse situatie voorstellen.
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Martin denk je, dat dit dan België is? De bouw van de huizen op de percelen lijkt er wel op.
Niet geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Ja, Jan, de blinde zijmuren van de vrijstaande huizen doen inderdaad sterk aan Vlaanderen denken. In ieder geval aan een streek waar men toen nog niet van ruimtelijke ordening had gehoord.
In het vlakke Vlaanderen zijn vrij veel waterwegen. Zie http://www.binnenvaart.be/nl/waterwegen ... uizen.html. Intussen is aan die kanalen en hun omgeving ook veel geknutseld.
We moeten zoeken aan de zuidzijde van een kanaal in West- en Oost-Vlaanderen. Niet in de kempen, lijkt me. De foto moet goed oplosbaar zijn, maar ik ben nu even niet in de gelegenheid voor een virtuele speurtocht.
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 730
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Dit is in Tilburg : Rechts onder het Wilhelminakanaal en parallel daaraan de Lovense Kanaaldijk. Aan deze dijk de Tilburgse Katoenspinnerij N.V. Deze fabriek werd gesloten in 1969 en had op dat ogenblik 507 werknemers in dienst. Achter de fabriek het gemeente slachthuis aan de Enschotsestraat. Rechts boven de Oude Molenbochtstraat. Deze straat heet nu Dijksterhuisstraat.

Zie link archief Tilburg: http://www.regionaalarchieftilburg.nl/i ... oID=003086
Niet geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Knap gevonden, Dik, en dat voor een niet-Brabo! Maar ook in Tilburg had men toen nog niet van ruimtelijke ordening gehoord met nu nog duidelijk zichtbare littekens.
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Tilburg

Bericht door Arnold Tak »

Dik, weer ontzettend knap gevonden. Reuze bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Tilburg”