0473 winkel in o.m. grutterswaren en verfwaren

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0473 winkel in o.m. grutterswaren en verfwaren

Bericht door Arnold Tak »

ongelopen niet-superscherpe fotokaart van winkel
op de luifel zijn slechts twee opschriften te lezen: rechts grutterswaren en rechts op de kopse kant: verfwaren
de kaart doet me denken aan een winkel in Gouda aan de Lange Groenendaal hoek Naaierstraat
er zit nu een bakkerij in, waar je ook koffie kunt drinken
ik heb al zitten zoeken in wat boekjes en op internet, maar kom er zelf niet uit
Bijlagen
0473.jpg
0473.jpg (97.62 KiB) 2636 keer bekeken
martin_snuverink.jpg
martin_snuverink.jpg (43.16 KiB) 2555 keer bekeken
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Deze kaart was ook al eerder geplaatst en door iemand opgelost. Het is Oudewater, hoek Leeuweringerstraat en Gasthuissteeg, op een zeer markant en centraal punt van de stad. De pui van het hoekhuis is sterk verbouwd, maar de luifel is er nog. Op funda.nl is het goed te zien.
Martin Snuverink.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

geen Oudewater?

Bericht door Arnold Tak »

plaatselijk bekend en deskundige, Peter Verschuur, betwijfelt de oplossing. "Klopt niet hoek Gasthuissteeg/ Leeuweringerstaat is de Heksenwaag."
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1670
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Op oudere foto's ziet de Heksenwaag er wel anders uit, maar niet zoals op dit zoekplaatje:
http://commons.m.wikimedia.org/wiki/Fil ... _-_RCE.jpg
Elisa
Zoeker
Berichten: 35
Lid geworden op: vr jan 28, 2011 5:52 pm

de bakkerij

Bericht door Elisa »

Jij bedoelt deze Arnold. De bakker die de lekkerste stroopwafels van Gouda bakt!

http://www.gouda-original.nl/Webwinkel- ... -Berg.html

http://goo.gl/maps/krSF0
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

Elisa, diverse keren ben ik hier binnen geweest en natuurlijk in de ertegenover liggende winkel met antiquarische boeken en prentbriefkaarten. Ik heb ik een jaar of 8 in Gouda gewoond en toch ging er geen kaarsje branden. Als ik het zoekplaatje leg naast de twee door jou aangeleverde bewijsopnames, dan heb ik toch echt moeite om de overeenkomst te zien. Op het zp-tje staat er dan ook nog een deel van een boom voor het huis. Natuurlijk kan er in de loop der jaren flink aan het pand zijn "geknutseld". Voor de zekerheid heb ik mijn 4 boekjes met 'Gouda in oude ansichten' er nog even bij gepakt, maar daar staat geen opname van het betreffende pand in. Ik ben dus (nog) niet 100% overtuigd. Maar misschien dat de broertjes Van Dam uit Gouda of een andere verzamelaar het sluitende bewijs kan leveren. Ik vind het huidige bewijs nu nog iets "te dun". Ik hoop dat ik het mis heb. Natuurlijk bedankt voor je bijdrage.
Elisa
Zoeker
Berichten: 35
Lid geworden op: vr jan 28, 2011 5:52 pm

Bericht door Elisa »

Arnold, een misverstand. Ik zag dat je schreef: "de kaart doet me denken aan een winkel in Gouda aan de Lange Groenendaal hoek Naaierstraat
er zit nu een bakkerij in, waar je ook koffie kunt drinken
ik heb al zitten zoeken in wat boekjes en op internet, maar kom er zelf niet uit" dus dacht ik dat je geen afbeelding van die bakkerij kon vinden.

Dat pand lijkt er inderdaad in de verste verte niet op het zp maar dat was ook niet wat ik bedoelde. Excuses voor de verwarring......
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Zijdam/Achterdam, Alkmaar

Bericht door Peter Smaardijk »

Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Alkmaar, Zijdam - Achterdam

Bericht door Arnold Tak »

Peter, daar is-tie dan. Het bewijs waar we al een tijd naar uitkeken. Wat een prachtige, scherpe bewijsopname lever je, die nu wel alle geheimen prijsgeeft. Weer hartstikke bedankt. Martin, Erwin en Elisa dank ik graag voor hun welwillende bijdragen.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Alkmaar”