2133 optocht in plaats met bioscopen CITY en ROXY

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2133 optocht in plaats met bioscopen CITY en ROXY

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
de voorstelling in City en Roxy heet: Nu of Nooit (of is het misschien een toneelstuk, dan zijn het geen bioscopen maar theaters, een schouwburg)
Bijlagen
2133.jpg
2133.jpg (117.5 KiB) 1819 keer bekeken
2133a.jpg
2133a.jpg (122.84 KiB) 1757 keer bekeken
2133b.jpg
2133b.jpg (60.12 KiB) 1759 keer bekeken
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

aanvullende scans

Bericht door Arnold Tak »

ik heb ook de teksten op de vlaggen gescand, maaar of dat kan helpen de oplossing dichterbij te brengen?
Bijlagen
2133c.jpg
2133c.jpg (53.11 KiB) 1712 keer bekeken
2133d.jpg
2133d.jpg (44.42 KiB) 1712 keer bekeken
Niet geregistreerd

Alkmaar? Van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Alkmaar had een City Theater en een Roxy Theater. Vermelding in 1941 heb ik gevonden. En beide namen steeds gekoppeld.
Het pand rechts is een hoekpand, waarvan we de zijgevel zien.De vuistregel dat deze straat daardoor minder belangrijk was dan de niet zichtbare kruisende straat gaat in Alkmaar nogal eens niet op. Maar het kan nog wel een andere stad zijn. Den Haag had ook een City en een Roxy, maar daar is het zeker niet.
De straat is niet heel smal. De foto is genomen van de etage van een huis.
De Levensverzekering Mij Arnhem opereerde landelijk en is uiteindelijk opgegaan in Aegon.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Alkmaar

Bericht door Peter Smaardijk »

Alkmaar is meer dan waarschijnlijk. Op 29 mei 1936 staat in de Alkmaarsche Courant dat in Roxy "Nu of nooit" draait, en in City "Het dubbele paspoort".
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Laat, Alkmaar

Bericht door Peter Smaardijk »

Dit is vlak bij de hoek van de Laat en de Schoutenstraat. Het betreft de gevelwand aan de noordkant van de Laat, ten westen van de Schoutenstraat.

http://www.archiefalkmaar.nl/index.php?option=com_memorix&task=topview&Itemid=252&CollectionID=5&RecordID=1775&PhotoID=FO1001785
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Een mogelijke gelegenheid is de afsluitende optocht van de "Blauwe Week" te Alkmaar, ter promotie van het geheelonthouderschap. De route liep o.m. over de Laat. Ik zie op een vlag mogelijk IOGT staan, dat is de Internationale Orde van Goede Tempelieren, een van de organiserende blauwe verenigingen. Zij waren georganiseerd in loges, en het woord "loge" zie ik mogelijk op het andere vaandel.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Alkmaar, Laat

Bericht door Arnold Tak »

Martin en Peter hebben weer een subliem één-tweetje ten beste gegeven. Menig duurbetaalde profvoetballer kan hier een puntje aan zuigen, ook al verloopt het daar natuurlijk heel anders. Maar jullie zijn voor mij de superliga, de top-competitie. Weer geweldig zoals jullie het hebben weten te klaren. Reuze bedankt allebei.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Alkmaar”