3417g fraaie 1900 panden in rij SvW

wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 705
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

gevelwand

Bericht door wijngaarden »

Het komt niet vaak voor dat zo,n opvallende gevelwand met duidelijk herkenbare gevels zolang onopgelost blijft ..
de hoge trap en de opvallende uitbouwen waren me ook al opgevallen . Martin bedankt voor de verdere analyse van deze gegevens
het zou mij niet verbazen als deze panden aan een singel staan ?
in het verleden is het weleens vaker voorgekomen dat duidelijk herkenbare forse panden pas laat opgelost werden ..de reden was dan verwoest door oorlogschade ..Nijmegen / Arnhem ? ..of de panden stonden in een buitengebied Maastricht / Hengelo / Enschede ??

Den Haag , Haarlem , Amsterdam , Utrecht , Leeuwarden daar zouden lokale kenner het al lang herkend hebben , toch ??

intrigerend plaatje ...zal wel een verassende oplossing hebben
:cool:
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 699
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Bericht door jan spoolder »

Almelo, Hengelo en Enschede kun je wat mij betreft wel overslaan, Sander.
Swier
Zoeker
Berichten: 65
Lid geworden op: zo dec 02, 2012 4:40 pm

Bericht door Swier »

Utrecht valt m.i. ook af. De enigste plek zou het Wilhelminapark en omgeving kunnen zijn maar er zijn nergens overeenkomstige beelden te vinden.
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 705
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

uitsluiten

Bericht door wijngaarden »

jan eerder sloot je arnhem uit ..

dus niet in Almelo , Enschede , Arnhem , Hengelo , Utrecht , Haarlem , ..Amsterdam moet Dennis uitsluiten en Wim K.G Den Haag ..wat mij betreft blijft over om uit te sluiten Nijmegen , Zutphen , Rotterdam ,Groningen , Maastricht en ook is in Den Helder de prins hendriklaan mogelijk ?
minder kans in Deventer , Zwolle ??
wie durft verder bepaalde plaatsen uit te sluiten ?? als ieder zijn gebied uitsluit moet deze op te lossen zijn .. :cool:
Norman
Senior Zoeker
Berichten: 120
Lid geworden op: di apr 15, 2008 11:27 pm

Metiusgracht Alkmaar

Bericht door Norman »

Na aanleiding van de discussie ook even meegezocht, en ik vond deze panden op de Metiusgracht in Alkmaar. Het is dus zeker geen Delft Nieuwe Plantage wat er op de kaart geschreven staat.

https://ssl.panoramio.com/photo/34893129
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 705
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

bedankt

Bericht door wijngaarden »

Norman , de verlosser ..en een mooie oplossing :cool:
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Alkmaar, Metiusgracht

Bericht door Arnold Tak »

Norman, ouwe klasbak. Help je ons weer uit de brand. Fantastisch dat je af en toe nog eens langs komt. Klasse verloochent zich nooit, blijkt maar weer. Ontzettend bedankt en weer heel graag tot een volgend contact.
Natuurlijk bedank ik ook graag, mede namens Sander, iedereen die heeft meegezocht naar en meegewerkt aan de oplossing.
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1670
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

De straat loopt dus niet op, Martin had gelijk.
Ik zou hier nooit gezocht hebben, hele knappe oplossing!
Geen streetview, wel bing: http://binged.it/14QBvFN

zie ook:
http://www.archiefalkmaar.nl/beeldbank/ ... 11dab522d5
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Alkmaar”