5932 flatgebouwen, gestempeld Zoetermeer 1964

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5932 flatgebouwen, gestempeld Zoetermeer 1964

Bericht door Arnold Tak »

belijnde, gelopen fotokaart, stempel Zoetermeer 1964
Bijlagen
5932.peg.jpeg
5932a.jpeg
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Dit is niet in Zoetermeer, maar in Amsterdam. In elk geval staan deze lantaarnpalen daar wel en in Zoetermeer niet.
De foto is genomen in de Wijnand Nuijenstraat. Het flatgebouw op de achtergrond heeft de ingangen aan de andere kant, de schaduwkant. Dit is de Alma Tademastraat, waarheen de kaart is verzonden.
De bezonde flatgebouwen, gebouwd in 1960, zijn in 2006 vervangen door nieuwbouw, (mede) vanwege het geluidniveau veroorzaakt door de A10 (Einsteinweg). Het beschaduwde flatgebouw links is pas kort geleden vervangen door nieuwbouw.
De noordzijde van het gesloopte flatgebouw in de Alma Tademastraat is te zien op: https://beeldbank.amsterdam.nl/beeldban ... demastraat.
De huidige toestand van de Wijnand Nuijenstraat is te zien op: https://www.google.nl/maps/place/Alma+T ... d4.8416342.
In een blok zuidelijker, in de Willy Sluiterstraat, staan op de luchtopname aan de noord- en oostzijde nog de oude flatgebouwen uit 1960, maar getuige streetview zijn deze inmiddels ook vervangen door nieuwbouw. :)
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Amsterdam, Slotervaart, omgeving Alma Tademastraat

Bericht door Arnold Tak »

Martin, dit je hier de goede vinger op hebt weten te legeen .... terwijl daar de sloopkogel succesvol in de rondte is geslingerd en er dus niets meer van is terug te zien. Verrassend en verwonderlijk. En dan ook nog heel ergens anders dan het poststempel en de afzenders vertellen. Ik blijf het hoogst ongelofelijk vinden. Dat je het in die richting zocht. De ontvangers ontvingen dus een kaart van hun eigen flatgebouw en appartement daarin. Mijn verbazing en dank zijn even groot als mijn bewondering.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Amsterdam”