5215 gebouw met 4 deuren -> brandweerkazerne?


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van instellingen die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5215 gebouw met 4 deuren -> brandweerkazerne?

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
wekt op mij de indruk van een brandweerkazerne met zijn grote deuren
Bijlagen
5215.jpeg
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Volgens mij geen brandweerkazerne, als dit deuren zijn zullen er geen voertuigen in of uit gaan, want er zitten drempels onder. Dit zijn dan ook geen deuren en geen kazerne, ik geloof meer in een schoolgebouw waarvan de ingang links zit met 2 openslaande deuren.
Hero
Zoeker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo apr 06, 2016 9:46 pm

Bericht door Hero »

Doet mij denken aan een legerkazerne. Palmkazerne in Bussum of Bonskazerne in Grave?
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Dit lijkt me een gymzaal, want ik meen de achterkant van een basketball-bord te zien.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

In ieder geval een schoolgebouw. Kan heel goed gymzaal zijn, maar een enkel basketballbord lijkt me stug.
Sjoerd Eeftens
Zoeker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 10:15 pm

gymzaal

Bericht door Sjoerd Eeftens »

Het is niet alleen een basketbalbord waar we tegenaan kijken, er staat ook een gymbank op de vloer achter de ramen.
Het klopt dat ook de Generaal de Bonskazerne oorspronkelijk was voorzien van het type stalen ramen dat we in dit gebouw zien, maar het linker gebouw heeft een geheel andere stijl. Dat was in deze kazerne niet het geval. En ik kan het weten: ik heb er "gelegen" en was daar in 1972 richter op een motoraffuit van de artillerie, een M109.
Plaats reactie

Terug naar “Instellingen”