0139 breimachinehandel van Tosca Dekkers

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0139 breimachinehandel van Tosca Dekkers

Bericht door Arnold Tak »

fotokaart van breimachinehandel Tosca Dekkers
zij heeft haar voornaam aan haar bedrijf gegeven en maakt gebruik van telefoonnummer 2676
Werner Crone, fotograaf uit Den Helder, maakte de foto
Bijlagen
0139.jpg
0139.jpg (110.32 KiB) 2354 keer bekeken
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Koningstraat 60, Den Helder?

Bericht door Theo.B. »

Aangezien de Helderse Courant (met ZP 0626 CITY MAGAZIJN) eerder zijn diensten bewees, dit wapen nog maar eens in de strijd gegooid. Als ik mij niet vergis is Tosca op een steenworp afstand van ZP 0626.

Advertenties van Breimachinehandel Tosca zijn terug te vinden in de Helderse Courant.
Werner Crone was fotograaf te Den Helder, Koningstraat 29.
http://alkmaar.x-cago.com/alkmaar/artic ... rner+crone werner cron
Speculerend dat Tosca en Werner wel eens straatgenoten zouden kunnen zijn, het ik gezocht op; tosca+koningstraat. Dit geeft inderdaad een aantal treffers van BT. http://alkmaar.x-cago.com/alkmaar/searchs.do
Zoekend op ;koningstraat+huisnummer, wordt het bij koningstraat+60
interressant. Bij resultaatlijst 11/14 wordt 21/9/1954 een pand te huur
aangeboden. 3/12/1954 melding van een opening van een breimachinespeciaalzaak. Hierbij ga ik er van uit dat 60 dan inderdaad het huis huisnummer in artikel/advertentie betreft. Helaas mag de Helderse Courant jonger dan 70 jaar niet online worden ingezien.
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Den Helder telefoonnummer 2676

Bericht door Arnold Tak »

Hallo Theo, heel leuk elkaar vandaag weer eens te hebben gezien in Noordwijkerhout en direct al weer een oplossingsinspanning van je (dubbele woordwaarde bij scrabble)

oproep: misschien beschikt er iemand over een telefoonboek van Den Helder na 1955 met daarin het telefoonnummer 2676 van genoemde winkel?
wie heeft daar toegang toe?
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Noordwijkerhout???

Bericht door Theo.B. »

Beste Arnold, Ik ben vandaag Den Haag niet uit geweest. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik Met Theo.v.G(naar ik aanneem)verwisseld word.

Wat ik later nog zag: als je zoekt op "Knittax" , het merk op het raam van Tosca, zie je berichten m.b.t. Tosca lopen tot april 1955. In september '55 gaat in de Koningstraat echter de Firma Pit open. Twee breimachinezaken in een straat lijkt me niet logisch. Mogelijk heeft Pit Dekkers overgenomen, en heeft het winkeltje van Tosca dus maar kort bestaan.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Helaas is het perceel Koningstraat 60 in Den Helder (bij de hoek met de Koningdwarsstraat momenteel een braakliggend terrein.
Op http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.scheffer/, zoeken Koningstraat, 2e foto, geeft een beeld van dit straatdeel in de jaren 1950, maar nummer 60 is juist buiten beeld.
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Theo en Theo

Bericht door Arnold Tak »

mogelijk was ik nog zo met mijn gedachten bij het plezierige gesprek met Theo van Gijlswijk, dat ik daarom door het persoonlijke karakter daarvan even het zicht op alle Theo's die mijn site bezoeken uit het oog heb verloren. Ik heb weleens gelezen dat ouder wordende mannen met het vorderen der jaren zich steeds beter maar op één iets kunnen concentreren (in tegenstelling tot bijv. vrouwen, die ook op latere leeftijd nog meerdere dingen tegelijk kunnen doen). Je begrijpt, het is natuurlijk een zwak verweer, laat ik eerlijk zijn.
Theo.B. ... mijn excuses voor deze 'uitglijder'. Wellicht ontmoeten we elkaar ook eens in levende lijve. Heel graag tot een volgend contact, al is het dan maar weer via het internet.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

Tosca Dekkers, Koningstraat 60 Den Helder

Bericht door Theo van Gijlswijk »

De Texelse courant geeft wel resultaten weer tot 1973. Zoekend op +breimachinehandel+Dekkers kom ik zowel advertenties tegen van Tosca Dekkers als van de fa. PIT.

Op 11 december 1954 een advertentie van Tosca Dekkers, breimachinehandel, tel 2676 Koningstraat 60 Den Helder.

Vanaf 7 december 1955 advertenties van de Naai- en breimachinehandel PIT, tel: K2230-2448, Koningstraat 63, Den Helder.

Website: http://www.beeldbanktexel.nl/index.php? ... &Itemid=41

Zonder een fotografische bewijs lijkt het mij wel duidelijk dat Tosca Dekkers met tel.nr: 2676 gevestigd was op de Koningstraat 60 in Den Helder.
De fa. PIT heeft de zaak niet overgenomen, maar was gevestigd in een ander pand aan de Koningstraat met een ander tel.nr.

Theo van Gijlswijk
ps: ik ben inderdaad degene die gisteren in Noordwijkerhout is geweest.
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 730
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

In et telefoonboek 1950 staat bij telefoonnummer 2676: Helders Obligatie- en Wisselkantoor, Koningstraat 78.
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Pit/Dekkers

Bericht door Theo.B. »

Nog even van Theo voor Theo: (Ja, Arnold, is het dan gek dat je je vergist?)
Zoekend op: koningstraat 60 in de Texelsche Courant blijkt Tosca toch overgenomen te zijn door de Firma Pit. Berichtje van 07-09-1955.
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Tosca Dekkers, breimachinehandel, Koningstraat 60 Den Helder

Bericht door Arnold Tak »

aan allebei de Theo's en alle anderen die weer eendrachtig hebben mee-gepuzzeld om dit plaatje zijn definitieve lokalisering in Den Helder te hebben doen vinden: HARTELIJK DANK
ondanks alles toch -naast een succesvolle- ook een enigszins humorvolle exercitie dankzij de persoonsverwisseling
ik sta nu echt op THEO-scherpte
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Den Helder”