1417 jongedames spelen croquet in de buurt van Deventer

Arnold Tak
Berichten: 17230
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1417 jongedames spelen croquet in de buurt van Deventer

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
Fotografisch Arelier J.H. Rutgers, Nieuwstraat 26, Deventer
duidelijk is te zien dat hier een welgesteld gezelschap is afgebeeld
2 dames op de bank dragen een wit schort, onduidelijk is of dit verpleegsters zijn
rechts staan naaldbomen
Bijlagen
1417.jpg
1417.jpg (199.8 KiB) 2051 keer bekeken
Niet geregistreerd

zoekplaatje 1417

Bericht door Niet geregistreerd »

Er is door een van onze leden(Historische werkgroep "Oude Schil", Deventer) contact opgenomen met een nazaat van deze fotograaf. Deze kan niets terugvinden en heeft ook geen herinneringen aan deze foto.
De foto is waarschijnlijk genomen in een tuin aan de overkant van de IJssel.Het merendeel van deze tuinen is verdwenen.

Ans Roelofs
ans roelofs
Junior Zoeker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 9:51 pm

oplossing zoekplatje 1417

Bericht door ans roelofs »

Heel toevallig kwam ik bij het sorteren van aan ons beschikbaar gestelde foto's deze foto tegen van de lighallen van het Dagsanatorium aan het Spijkerpad in Deventer. Waarschijnlijk de oplossing voor dit zoekplaatje. Op de plaats van de lighallen is nu de wijk Tuindorp. De dames met schort zijn dus verpleegsters.
Bijlagen
lighallen .jpg
lighallen .jpg (89.33 KiB) 2016 keer bekeken
ans roelofs
Junior Zoeker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 9:51 pm

zoekplaatje 1417

Bericht door ans roelofs »

Nog een foto van het dagsanatorium.
De verpleegster die tussen de kinderen staat komt op beide foto's voor volgens mij.
Op het zoekplaatje zit ze naast de vaas met bloemen.

groet Ans Roelofs.
ans roelofs
Junior Zoeker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma okt 19, 2009 9:51 pm

zoekplaatje 1417

Bericht door ans roelofs »

sorry, de foto
Bijlagen
jong lig 01.jpg
jong lig 01.jpg (240.6 KiB) 1970 keer bekeken
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 730
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Volgen mij heeft Ans Roelofs helemaal gelijk. Het gebouw op het zptje. staat uiterst rechts op haar eerste ingezonden foto. (ik had eerst geschreven het pand uiterst links. Sorry!)
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Ik denk dat Dik zich vergist, want bedoeld gebouw heeft een schuin aflopend dak. Maar op de betreffende foto zijn aan de waterkant 'op de rug' wel drie lagere gebouwtjes te zien die alledrie dezelfde typische opbouw op het dak hebben, een soort ventileringssysteem dat ook op het zoekplaatje te zien is. Het lijkt mij dat Ans Roelofs definitief de oplossing heeft gevonden.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Ik denk dat Dik zich vergist, want bedoeld gebouw heeft een schuin aflopend dak. Maar op de betreffende foto zijn aan de waterkant 'op de rug gezien' wel drie lagere gebouwtjes zichtbaar die alledrie een typische opbouw op het dak hebben, een soort ventileringssysteem dat ook op het zoekplaatje te zien is. De opbouw van het middelste lijkt mij die van het zoekplaatje te zijn. Ik denk dat Ans Roelofs inderdaad de oplossing heeft gevonden.
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 699
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Bericht door jan spoolder »

Ook de aanplant van sparretjes langs de waterkant is duidelijk te zien.
Arnold Tak
Berichten: 17230
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Deventer, Spijkerpad, Dagsanatorium, lighallen

Bericht door Arnold Tak »

Ans Roelofs, dankzij jou hebben we een prachtige oplossing van dit toch moeilijke ZP-tje. Groepsfoto's met niet al teveel beeldinformatie wat betreft de lokalisering zijn altijd moeilijk "thuis te brengen". Dat het je gelukt is aan de hand van het kleine gebouwtje op de achtergrond in combinatie met Deventer is knap. Ik dank ook Dik, Ingrid en Jan voor hun bijdragen. Ans, als je een scherpe scan van deze opname wilt hebben, laat dat dan even weten via deze site onder vermelding van een emailadres waar ik de scan naartoe kan zenden. Je kunt het ook doen via "contact".
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Deventer”