5221 Christelijke School op de hoek van de Bloklandstraat

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5221 Christelijke School op de hoek van de Bloklandstraat

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
weer een kaart die me hoofdbrekens kost en waar ik niet uitkom
heel bekend is de school voor gewoon lager onderwijs 3e klasse, een openbare school, die jarenlang op nr. 111 was te vinden
op de zijgevel van deze Christelijke School is een bordje aangebracht waarop valt te lezen: Bloklandstraat
gezien de straatlantaarn bevinden we ons in Rotterdam, toch?
in mijn adresboek 1920 wel gevonden: een school voor christelijke g.l.o. in de buurt, de Da Costa School aan de Vinkenstraat 70
helaas is er in het Oude Noorden en ook aan de Bloklandstraat heel veel oorspronkelijke bebouwing gesloopt voor stadsvernieuwing e.d.
een visueel bewijs heb ik dus niet kunnen vinden
wie weet raad?
Bijlagen
5221.jpg
5221a.jpeg
5221b.jpeg
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Christelijke Lagere School, Frederik van Blankheidestraat 61, Amersfoort.

http://www.hetutrechtsarchief.nl/beeldm ... =1&page=95
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Amersfoort, Frederik van Blankenheymstraat 61, Christelijke Lagere School

Bericht door Arnold Tak »

Jan, dat is snel, doeltreffend, maar voor mij toch ook wel een tikkeltje teleurstellend. Geen aanwinst Rotterdam dus. Hoe komt de Bloklandstraat zomaar ineens in Amersfoort om de hoek gluren? Toch nog maar even het hoofd over breken. Natuurlijk ben ik je weer reuze dankbaar voor je oplossing, ook al is het niet helemaal wat ik gehoopt had, maar dat begrijp je.
Het frappante is achteraf gezien, nu ik de bijgeleverde bewijsopname nog eens goed bekijk, dat ook daar een bordje aan de zijgevel is aangebracht, op exact dezelfde plaats.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Geen idee hoe Jan het precies gevonden heeft, maar de Bloklandstraat in Amersfoort werd later de Joannes van Dieststraat.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Amersfoort”