0815 straatfoto ter hoogte van huisnrs. 212 en 214

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0815 straatfoto ter hoogte van huisnrs. 212 en 214

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
inpandige voordeuren
vierkante huisnummerbordjes, nummering loopt op van links naar rechts
rechts staat een boom in een onverhard deel van de straat
in die tijd een van de betere buurten gezien het soort kleding en schoeisel
Bijlagen
0815.jpg
0815.jpg (152.36 KiB) 1086 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Utrecht, Kanaalstraat

Bericht door Martin Snuverink »

Dit is de Kanaalstraat in Utrecht, zuidzijde, tussen Pieter Bothstraat en Soendastraat.
Zie http://www.hetutrechtsarchief.nl/collec ... 1990/26831.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

wonderbaarlijke oplossing

Bericht door Arnold Tak »

Martin, ik heb deze fotokaart eigenlijk alleen maar geplaatst omdat ik het een leuk plaatje voor mijn site vind
ik had in de verste verte niet het idee dat de opname ooit gelokaliseerd zou kunnen worden
en nu kom je gewoon in no time met de straatnaam
ik heb er maar één woord voor: wonderbaarlijk en hoogst verrassend (o jéh, toch twee)
mijn uitbundige complimenten
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Toelichting

Bericht door Martin Snuverink »

Arnold, dank voor je complimenten. Maar de oplossing was niet zo moeilijk voor een ervaren onderzoeker, die een aantal basisfoefjes weet. Ten eerste zijn de even nummers links (ik heb hiervan een overzicht gemaakt). Ten tweede hebben beneden- en bovenhuizen hetzelfde nummer, dat dubbel is aangegeven zonder kleuren. Dan weet ik al bijna zeker dat het Utrecht is. Vervolgens kijk ik naar de hoogte van de huisnummers (een behoorlijk lange straat), de bouwstijl en de ouderdom, en dan kijk ik op maps.google.nl. Langzamerhand heb ik ook wel door hoe Utrecht en de meeste andere steden in elkaar zitten. Dan rees het vermoeden dat dit de Kanaalstraat zou zijn. Ten slotte zocht en vond ik bewijsbeelden. Trouwens, met het vinden van goede bewijsbeelden moet je geluk hebben. Dit vinden kan zeer tijdrovend zijn en in veel gevallen lukt dit niet en blijft een plaatje hangen.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Utrecht (stad)”