1815 Corn. Bos tel. 14310

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1815 Corn. Bos tel. 14310

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
er wordt gedacht aan Utrecht, maar daarvan is nog geen bewijs gevonden
Bijlagen
1815.jpg
1815.jpg (149.39 KiB) 1755 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Utrecht of Haarlem

Bericht door Martin Snuverink »

Zie dat in deze straat een elektrische tram reed. Telefoonnummers met 5 cijfers en beginnend met 1 kwamen in steden met elektrische tram in 1950 alleen voor in Utrecht en Haarlem. Dus A'dam, R'dam, Leiden, Groningen, Arnhem, Nijmegen en Enschede zijn afgevallen.
Utrecht maakt inderdaad een grote kans. Aan de Amsterdamsestraatweg, de Biltstraat en de Nachtegaalstraat heb ik het niet gevonden.
jeannet
Senior Zoeker
Berichten: 215
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 6:40 pm
Locatie: Leiden

Bericht door jeannet »

mag ik vragen uit welk jaar deze foto ongeveer is want daar heb ik geen verstand van
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

leeftijd foto

Bericht door Arnold Tak »

Jeannet, een heel goede vraag, eentje die ik mezelf ook al had gesteld. Maar niet zo makkelijk te beantwoorden. Ik heb zo'n raar crisisgevoel bij deze foto, maar alles wat ik zeg is een zeer ruwe schatting, ik denk ergens tussen 1930 en 1950. Ik heb de foto nog ens goed bekeken en zie een fiets met een spatlap, een markies en een tramdraad. Misschien kan dit anderen helpen om een meer onderbouwde en meer preciese datering te geven.
Ik heb nog wel eens goed naar de foto gekeken en een extra scan gemaakt. Volgens mij is het een slagerij met 3 zijen spek op elkaar en een vleesmolen. Maar waarom dat maalinstrument en een tweetal kopjes in de etalage staan, is mij een raadsel.
Zelf heb ik nog wat telefoonboeken en postgirorekeninghoudersboeken erop nageslagen, maar tot op heden zonder resultaat.
Bijlagen
1815a.jpg
1815a.jpg (93.19 KiB) 1694 keer bekeken
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Niet in Den Haag

Bericht door Wim »

In Den Haag kwamen tot in 1931 nummers met vijf cijfers voor. Cornelis Bos heb ik niet gevonden in de telefoongidsen van tweede helft jaren '20. De bouwstijl en belettering op de gevel wijzen naar mijn gevoel ook meer op tweede helft jaren '30.
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Het zou me niet verbazen als dit bouwwerk vanwege premature bouwvalligheid niet meer bestaat, hoe jong het ook is. Onder het rechterraam van de 2e etage is de onderdorpel verdwenen en vlak boven de onderdorpels van de 1e en 2e etage rechts ontbreken stenen. Wat is dit trouwens voor ongebruikelijk bouwmateriaal?
De bebouwing rechts van het winkelpand is in neo-stijl en dateert van rond 1900. Het moet dus een oude straat zijn. Het is niet Amsterdamsestraatweg in Utrecht, omdat daar de trambovenleiding niet aan de gevels bevestigd was. Het zal om een niet zo brede straat gaan.
Martin Snuverink
jeannet
Senior Zoeker
Berichten: 215
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 6:40 pm
Locatie: Leiden

Bericht door jeannet »

Dit pand bestaat nog wel degelijk en staat op de Burgemeester Reigersstraat 4 te Utrecht
Het is te huur en staat op funda. In 1950 zat er een slagerij in van Jac. Terpstra met telnr. 14310
Bijlagen
utrecht.jpg
utrecht.jpg (41.61 KiB) 1683 keer bekeken
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Utrecht, Burgemeester Reigersstraat 4

Bericht door Arnold Tak »

Jeannet, natuurlijk mag ik niet zeggen wat ik nu ga zeggen, maar je bent om te zoenen. Fantastisch gevonden. Je bent weer een klein aantal heren de baas (maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet om). Ik ben weer reuze in mijn Rotterdamse nopjes met deze Utrechtse aanwinst.
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

mooi gevonden ...telefoon boek 1940 geeft ook dezelfde jac .terpstra.
de kaart is in ieder geval van voor 1940
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Goed gevonden, maar ik schaam me wezenloos. Ik meende al dit pand te kennen en heb op de voor mij voor de hand liggende Burgemeester Reigerstraat, het verlengde van de Nachtegaalstraat, gezocht, maar kennelijk te slordig.
Nog steeds ontbreken de door mij genoemde bouwelementen. Blijkbaar hoort dit zo.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Utrecht (stad)”