4445 Walcheren

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

4445 Walcheren

Bericht door Arnold Tak »

gelopen pbk, postzegel verwijderd, gestempeld 1932
uitgave van The Amber-Postcard-Production
titel (op achterzijde): Eiland Walcheren (Zeeland).
wat ik zo graag wil weten: welke plaats is het en wat staat er op het straatnaambordje en wat op het bord eronder?
en wat is dat in de rechterbovenhoek, een muursteen?
Bijlagen
4445.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Nog even de volledige gegevens: Middelburg, Markt, begin van de Gravenstraat. Zie ook http://digitaal.dezb.nl/foto/cb18a7fe-9 ... 1b88ead19c

Op het bord staat: Bureau de rendements (renseignements was logischer geweest) - Bureau für den Fremdenverkehr - Foreigners Enquiry Office. Het VVV dus.

Edit: ik geloof dat er toch wel renseignements staat... Kunnen ze toch beter Frans dan ik dacht ;)
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Middelurg, Markt

Bericht door Arnold Tak »

Peter, heb je het hele plaatje compleet: stad, locatie, bedrijf en opschrift. Wel grappig om te zien dat het bord in drie talen is verhuisd van links naar rechts. Weer een hoog "Smaardijk"-gehalte. Begint een beetje de norm te worden. Hoop wel dat dat niet zal afschrikken, want ik ben met iedere inbreng en reactie altijd weer bijzonder in mijn nopjes. Waar die dan ook mogen zitten. Misschien bij mijn lurven, vlerken en kladden (kunnen ze je bij pakken of grijpen), hurken en krent (kun je op zitten), kluts (kan je kwijt zijn)? Misschien hebben andere mensen nog meer van dat soort niet nader genoemde lichaamsdelen?
Oh ja . vodden (ze zitten erachter aan).
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Middelburg”