5334g stadsgezicht met lantaarnpaal SvW

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5334g stadsgezicht met lantaarnpaal SvW

Bericht door Arnold Tak »

stadsgezicht met lantaarnpaal
Bijlagen
5334gzp0002.jpg
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Hier heb ik een sterk Haags gevoel bij. De lantaarn kwam in Den Haag voor en wat bouw betreft denk ik aan Laakkwartier / Spoorwijk.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Behalve het linker pand zijn dit drie-op-twee-woningen: twee benedenwoningen met daarop drie bovenwoningen. Deze bouwwijze is zeldzaam en komt in Den Haag alleen maar voor in de De Réaumurstraat en de Celsiusstraat (Valkenbos). Daar is het niet.
De lantaarnpaal herken ik als Eindhovens volgen het kenniscentrum van zoekplaatjes.nl. Maar deze bouwwijze kan ik me in Eindhoven niet voorstellen, want daar waren in het interbellum volgens mij geen beneden-en bovenwoningen.
Dit moet wel in een der grotere steden zijn.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 705
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

wow... zo eventjes opgelost !!! :cool: top
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Geheugenstoornis

Bericht door Martin Snuverink »

Mijn geheugen begint langzamerhand nogal slijtageverschijnselen te krijgen. Ga naar zoekplaatjes.nl en zoek op 639. Dan zie je dat ik in 2006 een plaatje van dezelfde huizen heb opgelost met eigen bewijsfoto's en al. Dramatisch.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Delft, Frederik Hendrikstraat

Bericht door Arnold Tak »

Peter, je doet weer wat mensen versteld staan. En …. Martin, dat je op jouw leeftijd dingen vergeet en dat wijt aan je leeftijd, daar is wel wat op af te dingen. Toen je jong was, vergat je ook weleens iets. Maar toen wijtte je het niet aan je leeftijd. Iets vergeten is van alle leeftijden, dus …. don't you worry. Volgens mij is er niets mis met je koppie. Peter danken we natuurlijk weer hartelijk dat we mochten meegenieten van zijn fabelachtige oploskunsten en Hans en Martin voor hun meedenken en meezoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Delft”