2712 draaiorgel van orgelverhuurder uit Rotterdam, maar waar staat het?

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2712 draaiorgel van orgelverhuurder uit Rotterdam, maar waar staat het?

Bericht door Arnold Tak »

Carl Frei-orgel (Breda) van Louis Holvoet uit Rotterdam, orgelverhuurder aan de Molenwaterweg
hij verhuurde orgels aan orgeldraaiers in Rotterdam, maar ook daarbuiten
het orgel is de Vier Kolom ofwel de Kolommekast
mijn vraag is natuurlijk, waar staat het orgel ?
links huizen met een opvallende nok, het wegdek is asfalt, maar vanaf het wiel vooraan klinkertjes, rechts een soort park
opvallend zijn de wat oudere huizen links met aan het eind een wat nieuwe aandoend groot pand
Bijlagen
2712.jpg
2712a.jpg
2712b.jpg
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Dit is het Oostplantsoen in Delft, gezien vanaf een punt tussen Rietveld en Fortuinstraat. Het officiële gebouw is het voormalige Gebouw voor Weg- en Waterbouwkunde van de Technische Hogeschool Delft (nu TUD), enkele jaren geleden tot appartementen verbouwd. Rechts de Oostsingelgracht oftewel het Provinciaal Kanaal.
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand :D ... 94-124.jpg. Streetview levert ook bewijs.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Delft, Oostplantsoen

Bericht door Arnold Tak »

geachte nestor van het plaatjesoplosgilde, ik word hier weer helemaal gelukkig van. Dus inderdaad ..... geen Rotterdam. Maar ik ben wel heel blij nu ik weet waar het orgel staat. Die Louis Holvoet woonde direct achter station D.P. en ik heb gelezen dat zijn huurders het orgel dikwijls per spoor brachten naar andere plaatsen om het daar te laten spelen. Ik dit geval dus in Delft.
xsimm
Junior Zoeker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo apr 08, 2018 4:35 pm

Familie Tegelaar

Bericht door xsimm »

Dit is inderdaad de vierkolommer en verkocht naar Amerika. Op de foto staat Oma en Opa tegelaar en Ome hein en Joop
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Delft”