2261 A. Zellekens Steenkolen-Handel

Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Ik heb een vermoeden dat dit een gemanipuleerde foto is. Dat die tekst is opgedrukt was mij al eerder opgevallen, maar kijk eens naar de lichtval, de schaduwen op de voorgrond zijn 90 graden gedraaid ten opzichte van de schaduw van de schoorsteen rechts op dat gebouw. Hoe kan dit, wie het weet mag het zeggen.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Die foto is echt en ik zie niks vreemds aan de lichtval. Het enige neppe aan deze foto is die tekst op het dak, en dat is dan ook precies het probleem: het is waarschijnlijk dat dit een kolendepot is van Albert Zellekens, maar zeker is dat niet. Evenmin is het zeker dat het telefoonnummer 1005, dat zijn Haagse vestiging toebehoorde, betekent dat we die vestiging ook zien. Deze plek zal misschien vroeg of laat gevonden worden. Maar dan blijkt het misschien een heel ander kolendepot te zijn (wat mogelijk wel op enigerlei wijze gelinkt is aan Zellekens)...
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Helemaal juist Peter, nu ik nog eens goed heb gekeken en op andere objecten heb geled zie ik nu ook dat het licht van dezefde kant komt. :o
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

1875 Ruhrort

Bericht door Theo van Gijlswijk »

In 1875 staat er in de Delftsche Courant een advertentie van A. Zellekens waarin hij als enige verkoper voor heel Nederland steenkolen aanbied van de mijnen General I bij Dahlhausen bij de Ruhr, General en Erbstollen bij Bochum, Colonia bij Langendreer en Urbanus bij Langendreer.
Wie weet toch in Duitsland?

http://www.delpher.nl/nl/kranten/view?q ... 016&page=2
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 2261 A. Zellekens Den Haag, Rijswijkscheweg 1-12

Bericht door Arnold Tak »

via Delpher in Haagsche Courant van 18 oktober 1904 gevonden. Vanwege het telefoonnummer 1005 ga ik ervan uit dat we een blik op zijn opslag aldaar zien. Zou het kartelrandje er mogelijk op wijzen dat er een bestelkaart aan vast heeft gezeten? Ik dank iedereen heel hartelijk voor alle moeite die jullie in dit zoekplaatje hebben gestopt.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Den Haag”