5563g Centrale keuken, rijksbureau voor voedselvoorziening - HJR

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5563g Centrale keuken, rijksbureau voor voedselvoorziening - HJR

Bericht door Arnold Tak »

onbelijnde ongelopen fotokaart achterop: Leiden 1945
Tempo-driewieler (Frans fabrikaat, direct na de bevrijding naar Nederland getransporteerd) met kenteken HZ-69613
op de achtergrond was industrieel ogende opstallen
ergens op een terrein met een rij loodsen aan de rand van Leiden in de buurt van een industrieterrein?
koks bij transportwagentje met 2 verschillende soorten bussen / gamellen
Bijlagen
5563g.jpeg
5563ga.jpeg
lindy
Junior Zoeker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr sep 19, 2014 9:26 pm

Bericht door lindy »

Centrale Keuken op het terrein van het slachthuis ,Pasteurstraat 1-3 Leiden Op Maps is nog een kleinstukje van het gebouwtje te zien
lindy
Junior Zoeker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr sep 19, 2014 9:26 pm

Bericht door lindy »

Centrale Keuken op het terrein van het slachthuis ,Pasteurstraat 1-3 Leiden
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik vind deze lastig. Het Slachthuisterrein ligt inderdaad voor de hand, want ik zie gashouders van een gasfabriek op de achtergrond. Maar waar dan precies? Ik meen ook nog een torentje rechtsboven te zien, dit zou dan misschien de bekroning van de Marekerk kunnen zijn. Maar dan zou deze foto ongeveer bij de Nieuwe Koningstraat genomen moeten zijn. Ik vind dat vooralsnog moeilijk te geloven. En verder zie ik die andere bouwsels op geen enkele andere oude foto terug... Is dit misschien dan toch niet Leiden?
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik vermoed dat dit in Gorinchem is...

https://www.flickr.com/photos/58423068@N07/31980432183

Het torentje is dan van de Martelaren van Gorcumkerk.

De Centrale Keuken was gevestigd in het A.T.O.-gebouw aan het Stationsplein.

Vgl. ook deze: https://ansichtkaartenbeurs.nl/images/k ... h_9719.jpg. Het gebouw met de lange wasemkap (of hoe noem je zo'n ding) op de nok is er ook op te zien.

Het klopt dus.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Stationsweg, Gorinchem

Bericht door Peter Smaardijk »

Moeilijk te zien, maar dit gebouw, aan de linkerzijde: http://hetutrechtsarchief.nl/beeldmater ... 07ccad9ff2
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Gorinchem, Stationsweg

Bericht door Arnold Tak »

Peter, je hebt je niet laten afleiden meteoor anderen aangedragen info. Je hebt je eigen plan getrokken en hebt de puzzel weer opgelost. Met toch niet zoveel om mee aan de slag te gaan, alleen de boven de daken te aanschouwen beeldinformatie. Maar je hebt ze allemaal, de ijzeren stellage links met zadeldak van de gasfabriek, het pand met de "wasemkap" en de kerk. Hartelijk dank voor je oplossing en voor je vondst. Dank spreek ik ook graag uit aan Lindy voor haar zoekwerk en bijdrage.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gorinchem”