4485 stratenmakers bij wsch. spoor

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

4485 stratenmakers bij wsch. spoor

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart op Agfa-papier
de opname heb ik kwalitatief 'verbeterd'
ik dacht in eerste instantie aan Rotterdam vanwege de ene boog in het spoorviaduct tussen Grote Markt en Middensteiger
maar ik zie rechts niets iets dat lijkt op de Kolk
kaart komt bij iemand uit Dordrecht vandaan
links, is dat een spoorgebouwtje?
Bijlagen
4485v1.jpg
4485av.jpg
4485bv.jpg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Dit is inderdaad hoogstwaarschijnlijk in Dordrecht, Dokweg, bij de spoorbrug. Let op de hekjes verderop (licht met een donker streepje) en de donkere barak langs het spoor. Verder zie ik vier bogen, met een "gewone" rechte overspanning ervoor.

http://beeldbank.regionaalarchiefdordre ... showbrowse
harm kramer
Senior Zoeker
Berichten: 130
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 10:05 pm

Bericht door harm kramer »

foto 1939
Bijlagen
spoorbrug.jpg
spoorbrug.jpg
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Dordrecht, Dokweg

Bericht door Arnold Tak »

Peter en Harm, inderdaad, helemaal de juiste plek. Overtuigend bewezen. Ontzettend bedankt.
Nu ik de kaart nog eens extra goed vergelijk met jullie bewijsopnames, valt me iets op dat ik bij het plaatsen over het hoofd zag. Als ik het goed zie, zie ik achter de man met stropdas een wagen met aan de achterkant een ketel. Dat doet me denken aan mijn jeugdjaren, toen ik eens mannen met kannetjes vloeibare teer de naden tussen de kinderhoofdjes zag vullen. De teer werd verwarmd en vloeibaar gemaakt in een grote ketel. Zien we hier ook zo'n ketel? Het zou wel passen bij de mannen die met borstels de keitjes schoon borstellen om er de straat weer mee te maken. Is dat een goede gedachte van me?
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Dordrecht”