5408g winkel HvdBN

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5408g winkel HvdBN

Bericht door Arnold Tak »

mijn gast meldt: fotoansichtkaart die ik ooit als Nijmegen heb gekocht, maar geen Nijmegen is.
Op de beide ruiten staat: Behangerij en Stoffeerderij.
Van de naam van de eigenaar zijn te lezen de beginletters van de voornaam, Th. en B., en de eerste letter van de achternaam, de letter K, gevolgd door - mogelijk - de letter a, verderop - mogelijk - de letter h en op het eind -en of -el.
Het type lantarenpaal, paal en kap, komt voor in Oldenzaal, Almelo, Tholen, Vlaardingen, Maastricht, Hengelo, Zaltbommel, Breda, Deventer, Amsterdam, Zutphen.
Bijlagen
5408gOnbekend 34.jpg
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Geen Maastricht, vermoed ik. Daar staat de lantaarnpaal 'nooit' in de stoeprand. Winkels met een huisnummer (24?) in het bovenlicht kwamen in de binnenstad zeker voor, maar dergelijke afgeschuinde gevelwanden weinig of niet. Daar is het straatplaveisel ook steevast van 'vierkant' (recht) gelegde keien, met een stoepbekleding van kleinere keitjes die er diagonaal op gelegd zijn. Als dit soort straatbekleding te zien is op de foto, dan denk ik aan een locatie aan het Koningin Emmaplein/hoek Hertogsingel. Die is ooit op een ZP-site gevonden door Wim de Koning Gans (geloof ik), maar is niet geregistreerd op zijn site. In 1934 houdt de nummering voor het Emmaplein op bij 20. De Hertogsingel eindigt daar en loopt in de even nummers dan tot 108, in de oneven nummers tot 55. Op dát moment geen Maastricht dus. Misschien dat het telefoonboek uitsluitsel biedt.

https://www.google.nl/maps/place/Kon.+E ... 4d5.676858
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1677
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

G1005 bij Berry.
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

zoekplaatje op 2 sites

Bericht door Arnold Tak »

het is één en dezelfde gast op twee zoekplaatjessites. Lukt het bij de een niet, dan misschien bij de ander wel ….. (zie ik nu ook)
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

St. Jorisweg 2, Dordrecht

Bericht door Peter Smaardijk »

https://goo.gl/maps/aaxayrsystw

Telefoonboek 1915:

1144 Kasteel, Th. B., behangerij, stoff., tapijten, linoleums, St. Jorisweg 2a
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Dordrecht, Sint Jorisweg 2 - hoek Kromhout

Bericht door Arnold Tak »

Peter, los je in één klap tweemaal hetzelfde zoekplaatje op. Zou je toch kunnen zeggen dat mijn gast als aanhouder wint. Bij Berry staat dit zoekplaatje er al een tijd op. Mooi dat met jouw ene actie op 2 plekken weer wat zaken zijn geregeld. Zo zie je maar, de tijd zal het leren en werkt in je voordeel. Namens mij erudiete gast dank ik je hartelijk voor je oplossing.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Dordrecht”