0543 T. Jongbloed Drogisterij

Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0543 T. Jongbloed Drogisterij

Bericht door Arnold Tak »

foto uit familiealbum
foto's kwamen uit het hele land, waaronder ook veel uit Dordrecht
verbandstoffen chemicaliën
Bijlagen
0543.jpg
0543.jpg (79.72 KiB) 1774 keer bekeken
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 705
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

1940 zat er een drogisterij g.a jongbloed op het noordeinde 39 te leiden .
de naam jongbloed kwam niet overdreven veel voor .
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 705
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

zoeken op google afbeeldingen noordeinde 39 leiden geeft een klein plaatje van het pand dat ooit te huur stond op marktplaats .
hoewel slecht te zien lijkt mij het het juiste pand .. raam in deling en pui kloppen ..
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

Jeannet de Swijger, als het Leiden betreft, denk ik dat jij nog eens je licht over deze afbeelding zou kunnen laten schijnen
ik ben, net zoals Sander denk ik, benieuwd naar je mening
mogen we van je horen?
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

De naam Jongbloed is niet zo zeldzaam als Sander van Wijngaarden denkt. Er kunnen dus gemakkelijk meer drogisten Jongbloed zijn geweest. De combinatie T. Jongbloed is tamelijk bijzonder. Het meest komt in aanmerking Teunis Jongbloed - zoeken in genlias.nl - , en dan kom je waarschijnlijk terecht in Schiedam of Rotterdam. In Leiden geloof ik nog niet zo.
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 705
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

de combinatie jongbloed drogisterij is niet algemeen en als martin goed naar het plaatje van noordeinde 39 ( via google afbeeldingen )zal hij met mij eens moeten zijn dat de indeling van de pui klopt .
tel het aantal roeden van het glas in lood ..zowel horizontaal als verticaal klopt dit .
erg veel toeval ?? net als de bovenramen en de maar van het grote raam
hoe wel nog een junior zoeker ( hoe lang nog ? ) zijn tot nu toe mijn oplossingen eigenlijk altijd juist geweest ..
inderdaad zijn wij benieuwd of ik junior ,, af ,,waardig ben
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

ik ben net langsgereden en heb een foto gemaakt die ik hierbij opstuur. jullie moeten zelf maar even beslissen of het wel of niet is.

jeannet de swijger
Bijlagen
noordeinde.jpg
noordeinde.jpg (236.05 KiB) 1745 keer bekeken
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Hoewel ik er vrij overtuigd van ben dat de oplossing correct is, zie ik toch een duidelijk verschil. Bij de laatste foto zit de rioolput in het midden van de etalage en dat is bij het ZP niet het geval. Is daar een verklaring voor te geven?
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

Hallo Hans,
een verklaring heb ik ook niet 1-2-3, maar wel een idee. De foto van Jeannet kan net even uit een andere hoek zijn genomen waardoor je perspectivisch een kleine afwijking krijgt. Verder kan natuurlijk ooit van het rioleringsstelsel zijn vervangen, waardoor de hemelwaterinvoer in de ondergrondse buis net op een wat andere plaats is komen te liggen en waardoor de put op straatniveau een klein stukje is opgeschoven.
Maar ook ik vind de overeenkomsten dusdanig groot, dat ik wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de oplossing van Sander (van mij mag je senior-zoeker zijn, hoor, maar dat doet 'het systeem' automatisch) als juist heb aangemerkt.
Met een hartelijke groet, Arnold Tak
charmag
Junior Zoeker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo sep 22, 2013 3:23 pm

Het klopt

Bericht door charmag »

Heel toevallig kwam ik op deze site.. ik was op zoek naar mijn opa...en wat zie ik, T. Jongbloed drogisterij...dat was mijn opa.
Ik zelf heb hier heel wat jaren in de winkel gestaan,toen mijn vader overleden was samen met mijn moeder.
En het klopt de 2 foto's zijn van het zelfde pand, noordeinde 39.

Groetjes Magda Jongbloed
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Leiden”