1705g perron maar waar?

Dik
Senior Zoeker
Berichten: 733
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Heren, gefeliciteerd met de oplossing. Ik probeer de redenaties te volgen maar ik kan mij e.e.a. niet (ruimtelijk) voorstellen. Daarom is b.v. google.maps niet aan mij besteed. Dat zo'n plaatje met zo weining gegevens tot een oplossing komt vind ik sowieso knap.
Niet geregistreerd

Twijfel aan bewijsvoering

Bericht door Niet geregistreerd »

Er zijn voor mij nog enkele dingen, vooral de sporen 1, 2 en 3, niet voldoende opgehelderd om de oplossing als bewezen te beschouwen. Als de foto van circa 1920 dateert (is de lichtmast elektirisch?), is het mogelijk dat in de 20 jaar ervoor de layout van het emplacement veranderd is. Hierin ga ik opheldering zoeken. maar nog mooier zou zijn als Sjoerd die kan geven.
Martin Snuverink
Niet geregistreerd

perron

Bericht door Niet geregistreerd »

In mijn vorige bijdrage heb ik al gesteld wanneer de lay-out van Leiden HS is veranderd maar als Martin er prijs op stelt, wil ik hem de kopieën van de historische layout wel persoonlijk sturen. Overigens staat of valt het bewijs in hoge mate met de SS-stoomloc 345 met SS-rijtuigen die slechts kon worden aangetroffen op dit HSM station en met de handwijzer die het overpad markeert naar het middenperron waar de treinen naar Haarlem en Den Haag vertrokken.
Ook is de verandering af te leiden uit de foto's op stationsweb en uit die op de Leidense beeldbank.
Sjoerd Eeftens
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 733
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Vroeger :
Bijlagen
leiden.jpg
leiden.jpg (75.45 KiB) 1228 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Het is me nu duidelijk en ik ben overtuigd. Dank je wel, Sjoerd en Dik.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Leiden”