2700g huizenrij met links een wat hoger gelegen hek

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2700g huizenrij met links een wat hoger gelegen hek

Bericht door Arnold Tak »

gastkaart, verder geen gegevens bekend
Bijlagen
kaart782.jpg
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Zie onbekendinnederland 228

Bericht door jan spoolder »

Deze huizen staan ook op ZP 228 op http://www.onbekendinnederland.nl. Ik heb er al heel lang een Nijmegengevoel bij, misschien dat het oplossen nu wat makkelijker wordt.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Terweepark in Leiden?

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik weet mij nog te herinneren dat dit rijtje werd afgebroken. Maar mogelijk was het rijtje vroeger nog langer, zie hier. En dat hek lijkt mij een spoorlijn te begrenzen. Zou het kunnen?
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Bericht door jan spoolder »

Natuurlijk is het juist. Het zoekplaatje toont de huisnrs. 7 en 8 (v.r.n.l. in het bovenlicht), het bewijsplaatje de nrs. 1 t/m 4. Gefeliciteerd!
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Terweepark, Leiden

Bericht door Peter Smaardijk »

Inderdaad. Vergelijk ook dit plattegrondje. De rijtjes zijn genummerd 8-7-6 en 5-4-3; nr. 2 staat aangegeven op het plattegrondje. In 1944 waren de dagen van 6, 7 en 8 geteld, blijkens dit kaartje.
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Dat is het rijtje 3-5. Het rijtje 6-8 is dan al afgebroken (voor het nieuwe NS-station en het omhoogbrengen van de spoorbaan in de jaren 50).

Het Terweepark werd in 1887 gebouwd en ligt dan in Oegstgeest. Op nummer 4 woont sinds 1895 de Oegstgeestse burgemeester De Kempenaer. Hij is daar een paar maanden voor de annexatie van een groot stuk van zijn gemeente door Leiden naartoe verhuisd, met dispensatie om in een andere gemeente te mogen wonen. In 1896 wordt het Terweepark, en een fors deel van Oegstgeest, Leids grondgebied.

Terweepark 2 en 3-5 gaan voor de bijl voor de aanleg van het nieuwe Leidse station plus omgeving. De locatie is nu opgenomen in het begin van de Bargelaan. Het is er allemaal niet mooier op geworden...
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Leiden, Terweepark

Bericht door Arnold Tak »

Peter, je maakt 2 mensen tegelijk blij. Ook op de site van mijn goede vriend Berry is dus tegelijk een oplossing gekomen.
Prachtig hoe jullie -Jan Spoolder en Martin- nog doorgezocht hebben op deze locatie en toegevoegde informatie boven water hebben weten te halen. Wat blijft dit toch een leuke site (sorry, ik ben niet objectief). Allemaal weer bijzonder bedankt, mede namens mijn gast.
Niet Geregistreerd

Nog een plaatje vóór de sloop

Bericht door Niet Geregistreerd »

Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Leiden”